Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Кое е събитието на 2022г. в София?
  • Ремонтът на жълтите павета (19%, 110 Гласове)
  • Новата билетна система на София (29%, 173 Гласове)
  • Въвеждането на нискоемисионните зони (20%, 121 Гласове)
  • Откриването на най-големия леден парк на Балканите (6%, 36 Гласове)
  • Ремонтът на бул. "Цар Борис" (6%, 35 Гласове)
  • Разширението на метрото към Левски Г (11%, 63 Гласове)
  • Удължаването на концесията на Софийска вода (1%, 4 Гласове)
  • Дълговете на Топлофикация София (0%, 1 Гласове)
  • Разширението на Ломско шосе (2%, 11 Гласове)
  • Фестивал на светлините LUNAR (3%, 20 Гласове)
  • Минералната баня в Банкя отвори врати (3%, 20 Гласове)
Общо гласували: 594 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 507
Vivacom

Коледен подарък от Vivacom: свободен достъп до любими ТВ канали, спортно съдържание и Вид...

Силни преживявания, позитивни емоции и много добро настроение подарява Vivacom чрез специалните си коледни предложения за всички телевизионни клиенти. Воден от стремежа си да се погрижи по най-добрия начин за своите потребители, телекомът прави празничен жест към тях, като от днес, 13 декември, отключва премиум ТВ съдържание. Абонатите на EON LIGHT и EON FULL получават свободен достъп до ТВ канали и видеотеки от най-високия EON PREMIUM пакет, включително спортните DiemaXtra и MAX Sport Plus. Качествено филмово съдържание с HBO ще бъде добавено на 19 декември. Коледната телевизионна кампания на телекома ще продължи повече от месец, от 13 декември до 17 януари 2023 година включително, като ще направи празниците още по-уютни и завладяващи с качественото ТВ съдържние от Vivacom за цялото семейство. В този период най-малките зрители пред екраните ще се насладят напълно на богатото детско съдържание от Nickelodeon, Disney, Cartoon network, Baby TV, Da Vinci и много други.  За абонатите на най-високия пакет на Vivacom с включено цялото съдържание е предвидена специална видеотека “PREMIUM подарък”. Тя включва разнообразна селекция от хитови филми и сериали, които ще са достъпни единствено за тях. Сред включените заглавия, които ще гарантират силните емоции на зрителите пред екрана, са екшънът „Събирач на дългове“, фентъзито „Момче, наречено По“, базираният на истинска история „Критично мислене“, трилърът „Извън подозрение“ с участието на популярната актриса Емилия Кларк и българските сериали „Отдел издирване“, „Дяволското гърло“ и „Ягодова луна“. Допълнителните канали и видеотеки ще се появят автоматично на екраните на зрителите. За DiemaXtra, MAX Sport и HBO клиентите трябва единствено да влязат в портала My Vivacom, за да заявят свободния достъп.

comment 0
visibility 1148
Фантастико

Търговски център "Фантастико" отвори врати в столичния квартал "Малинова долина"

Търговски център ФАНТАСТИКО отвори врати в столичния квартал „Малинова долина“, бул. „Симеоновско шосе“ 87А. Обектът е част от програмата на търговската верига за модернизиране и разширяване на супермаркетите й в бързоразвиващите се жилищни райони на столицата. Търговският обект претърпя мащабна реконструкция, като общата стойност на инвестицията е над 20 млн. лв. Разгънатата застроена площ е увеличена значително и вече надхвърля 9 000м². Търговският център разполага със супермаркет ФАНТАСТИКО, но и още редица обекти и услуги – Orange Center, мaгaзин Комсед, oптиĸa Grand Optics, aптeĸa Subra, зooмaгaзин Нечовешки магазин, химическо чистене Media Clean, застрахователен брокер I&G, каса EasyPay, станция за куриерски услуги на Speedy. Супермаркетът предлага над 40 000 вида стоки от български и международни производители. В обекта клиентите ще открият новия собствен бранд пекарни на ФАНТАСТИКО - „Хляб за живот“, в които майстори хлебари замесват и изпичат различни видове хляб с квас. Потребителите ще могат да избират сред огромно разнообразие от пресни и свежи плодове и зеленчуци, прясно и охладено месо, млечни продукти, разнообразни готвени ястия и салати. Майстори сушисти приготвят суши в супермаркета, а зоната за диетични и диабетични продукти предлага широка гама храни и напитки. В търговския обект има уютна кафетерия с богата сладкарска витрина, печива, сандвичи и фрешове. Търговският център разполага с просторен паркинг с над 100 места за автомобили и 3 станции за зареждане на електромобили, както и фотоволтаична система за производство на собствена зелена енергия. През 2022г. компанията изгради общо 12 фотоволтаични инсталации върху покривите на свои супермаркети с обща инсталирана мощност 1 600 kWp. Тези инсталации ще произвеждат около 1 800 MWh електроенергия годишно. По този начин ще бъдат намалени CO₂ емисии с около 900 тона годишно, а заедно с всички енергоспестяващи мерки в цялата търговска верига, на годишна база CO₂ емисии ще бъдат намалени с около 1 700 тона. Районът около търговския център е облагороден с богато озеленяване. Компанията изгради нова инфраструктура за лесен достъп до обекта.

comment 0
visibility 431
Летище София: 10% по-малко пътници за ноември спрямо 2019 г.

Летище София: 10% по-малко пътници за ноември спрямо 2019 г.

471 789 пътници са преминали през летище София през ноември. Данните на аерогарата сочат, пътникопотокът не успява да достигне нивата си от 2019 г. макар да се отчита ръст спрямо предходните 2 години. Статистиката показва, че след пиковото възстановяване от -4% през октомври, ноември отбелязва спад от почти 10%, съобщиха от Летище София. Над 10% е спадът и при пътувалите по международни линии, които през изминалия месец са малко над 444 000. Най-сериозно е намалението при вътрешните полети, които са с почти 18% по-малко спрямо ноември 2019 г. През единадесетия месец на тази година до Варна и Бургас са пътували над 15 000 пътници. Най-добрите резултати са отчетени при пътувалите по международни чартърни линии, където статистиката отчита ръст от над 15% или преминали над 9000 пътници.Излетелите и кацнали самолети през ноември са 4192, което е близо 9% по-малко в сравнение с предпандемичната 2019 г., когато са били 4596. Спад от близо 16% се наблюдава и при обработените пощенските и товарни пратки, които през ноември 2022 г. са общо 1791 т.

Реклама
comment 0
visibility 491
Топлификация София: Сметките за парно с 55% по-ниски заради топлия ноември

Топлификация София: Сметките за парно с 21% по-ниски заради топлия ноември

"Топлофикация София" е готова с първите сметки за новия отоплителен сезон, а повече от половината - 55 %, от битовите потребители ще получат фактура на стойност до 100 лв. Топлият ноември осигури по-ниски сметки, защото отоплителният сезон  започна с 28 дни по-късно в сравнение с 2021 г., съобщиха от общинското дружество. Тенденцията за по-топло време продължи и през ноември, което допринесе за 21% намаление на доставената топлинна енергия спрямо ноември миналата година. По данни на НИМХ, отчетената средно месечната температура за м. ноември тази година е 8.1 градуса, спрямо  6,8 градуса през 2021 г., т.е. през 2022 г. тя е била с 1,3 градуса по-висока. Въпреки по-благоприятните метеорологични фактори, припомняме, че цената на топлинната енергия беше повишена от 1 юли с решение на КЕВР с 40% спрямо миналия отоплителен сезон. Това увеличение се компенсира частично от намаленото ДДС на 9%, но все пак то оказва влияние върху месечните сметки. Анализът показва, че близо 55% от битовите потребители ще получат фактура за ноември на стойност до 100 лв. За почти 21% от абонатите стойността ще е между 100 и 150 лв., а за 2,9% сметките са на стойност над 300 лв. Ноемврийските фактури са достъпни онлайн на сайта на Топлофикация София и в партньорските мрежи и в центровете за обслужване на клиенти.  От топлофикационното дружество препоръчват на клиентите си, в предстоящите празнични дни е важно да управляват разумно своето потребление. Подробна информация за индивидуалното потребление абонатите могат да видят на 2-ра страница в съобщението към месечната фактура. Там е поместен и сравнителният анализ с предходния отоплителен сезон. Актуална информация за произведената топлинна енергия се публикува ежемесечно и на страницата на Дружеството.

comment 0
visibility 627
Няма да скача сметките за топло в София от 1 януари

Няма да скачат сметките за топло в София от 1 януари

Парно от 1 януари 2023 г. няма да има по високи сметки в София страната, това вероятно ще е от 1 юли 2023 г., каза Кремен Георгиев, бивш директор на топлофикация-София и председател на Асоциацията на газовите дружества, пред bTV. Той коментира, че цените на топлинната енергия няма да се увеличат, защото в определнето за промяна има компонента от 1 юли. Въпросът е колко голяма ще е загубата за топлофикационните дружества, защото цената на газа ще е по-висока от тази на която са смятани - 120 лв., допълни той.  За съжаление никакви компенсации не се коментират за крайните битови потребители. Каквото е изменението на цената на Булгаргаз, същото ще е и за крайното потребители, но по-малко, защото има постоянни разходи, които не се включват. За крайните потербители ще е по-малко от 40%, коментира и  Кирил Темелков, председател на Газовата асоциация. Той припомни, че 3% от общите домакинства са газифицирани в страната, но съществена част от тях са в София и когато де говори за концентрация в една област и има проблем. Темелков обясни, че разликата в цените се получава от новите количества. "Топлофикациите и основно София дава най-голямо отражение върху потреблението. Очакваме азерския газ да влиза с пълното си количество в микса. Дневното потребление е високо", каза Темелков. Преди дни стана ясно, че Булгаргаз е поискал вдигане на цената с около 40%, очаква се решение на КЕВР.

comment 0
visibility 571
От "Паркове и градини": Организаторите на коледните базари носят отговорнос

От "Паркове и градини": Организаторите на коледните базари носят отговорност за възстановя...

Задължение на организаторите на събитията е да се грижат за терена, на който е разположен коледния базар в София. Те са тези, които трябва да възстановят тревните площи след това. В противен случай ще бъдат удържани пари от депозитите, които са дали при наемане на терена, каза Милена васева, директор на ОП "Паркове и градини", пред Радио София. Тя припомни, че всяко едно мероприятие, което се случва на обществени терени минава през съгласувателен режим и през доста ресори на Столична община и винаги се разрешава с условието, че организаторите на конкретното събитие почистват площта, а ако има някакви щети те трябва да ги възстановят. София грейва празнично с над 10 Коледни базара в центъра и кварталите В момента в София има над 11 коледни базара в центъра  и различни райони на града. На най-голямата на Балканите ледена пързалка - Княжеската градина, също има базар. Такива са организирани, от дружестата, собственици на общинските пазари, и при НДК, площад "Славейков", Градската градина, Северен парк, в подуяне срещу "Герена" и др. Васева отбеляза, че състоянието на дърветата в парковете се изследва със специална машина, а също така се разчита и на визуална преценка от специалисти. Тя заяви, че има регулярна поддръжка на дърветата и почистването на клони е по-сериозно в централните зони, където има струпване на хора.

comment 0
visibility 472
мъжки дънки

Как да изберем модерни мъжки дънки?

Мъжките дънки са една от най-често обличаните дрехи от повечето господа. Едва ли има мъж, който да не притежава минимум два чифта в гардероба си. Тези дрехи лесно се съчетават във всякакви спортно-елегантни визии и без значение от марката, винаги са на мода. Подходящи са както за офиса, така и за неангажираща разходка в парка, което ги прави и толкова търсени. Видове мъжки дънки  Има множество брандове, които произвеждат разнообразни варианти, като използват различни платове, материи и кройки. Денимът е най-широко разпространен, а цветовете се въртят около синята гама, като понякога има сиви и черни вариации. Ето основните видове, които ще срещнете в онлайн магазините: класически мъжки дънки – класическите модели лесно се вписват във всякакви комбинации, удобни са и не случайно повечето от представителите на силния пол ги предпочитат. Подходящи са за по-неангажиращи визии с анураг или тениска; тесни мъжки дънки – слим вариантите се срещат сред колекциите на много  брандове. Те стоят страхотно с риза и лесно се съчетават в интересни визии. Най-добре стоят на мъже със стойна, поддържана фигура; широки модели мъжки дънки – широките варианти са по-спортни и практични, ако имате нужда от удобна дреха, която да стои свободно и с която да се чувствате комфортно през целия ден. Могат лесно да се съчетаят със спортна дълга риза, като това предложение ще е комфортно за господата с малко по-наднормено тегло, тъй като няма да подчертае недостатъците на фигурата. Най-важното при избора на такава дреха, е да прецените добре точния за вас размер, подходящата кройка за талията и ханша, както и дали са достатъчно здрави шевовете. При марковите модели, това е нещо, за което няма нужда да се притеснявате. Удобни ципове и джобове са почти задължителни. Коя е подходящата дължина за мъжки дънки?  За да стои добре любимият ви модел, е много важно да подберете правилната дължина. Повечето мъже правят грешката да си избират твърде къси или твърде дълги предложения. Трябва да знаете, че дългите опции скъсяват визуално краката ви, което не влияе добре на цялостната визия. Така краят им ще се влачи по земята, а подобна визия не създава добро впечатление. Тенденциите в момента са сравнително добре настроени към късите варианти, при които се вижда цялата обувка и част от чорапа. Това не винаги е добра идея и също трябва да се прецени спрямо останалата част от облеклото, което ще носите.   Добре е да прецените правилно всички детайли по облеклото си. Така без проблеми ще изберете подходящ модел, който да ви стои страхотно и ще може лесно да съчетавате с останалата част от гардероба си.

comment 0
visibility 459
Vivacom

Неограничени футболни емоции с Unlimited Space by Vivacom в зала „Христо Ботев“ за финала...

В най-важния момент от Световното първенство по футбол в Катар, популярната арт инсталация Unlimited Space by Vivacom, вдъхновена от идеята за пълна свобода и неограничени възможности за общуване, пренася футболните фенове в ново измерение на неповторими преживявания. За финалната седмица на турнира в зала „Христо Ботев“ в Студентски град инфинити пространството на Vivacom е в спортен режим и е на разположение на всички, които търсят нови футболни емоции чрез съвременните технологии. До 18 декември веднага щом прекрачат прага на стаята, феновете ще открият нов футболен свят, с безкрайно много свои версии и възможност да ги споделят с целия свят. Всеки, който посети стаята, направи снимка или видео от изживяването в нея и ги сподели публично като пост в своя Инстаграм с #unlimitedbyvivacom, ще участва в томбола за голяма награда – 1 брой PlayStation®5 Digital Edition. Конзолата е в комплект с най-новата игра FIFA23, 3D Pulse слушалки и допълнителен DualSense контролер, за да осигури уникално гейминг изживяване на футболните фенове. Концепцията на арт инсталацията отразява основната цел на Unlimited плановете, които Vivacom пусна тази есен, за да даде възможност за общуване без лимити - с неограничени минути, SMS-и и мегабайти в България при разумно и добросъвестно потребление и и достъп до 5G мрежата за всички ценови категори при наличие на съвместимо устройство. Затова на място в зала „Христо Ботев“ всеки посетител може да избере и най-подходящия план за своите нужди, като получи специална оферта за мобилна или фиксирана услуга от представители на компанията и така да участва в допълнителна томбола със страхотни награди.

comment 0
visibility 478
Grand Hotel Therme

Планински СПА комплекси и имоти за краткосрочно отдаване: Най-горещата инвестицията на 20...

Инвестициите в имоти за краткосрочен наем са естествена следваща стъпка след тези, в имот за дългосрочно отдаване. Особено атрактивни са туристическите имоти в планината, тъй като това все още е перспективен сектор за България. Това заяви собственикът на Pulse Building Constructions - Паскал Дойчев, по случай старта на кампанията за продажба на частни имоти в новия луксозен СПА комплекс Grand Therme Resort Banya. Комплексът е разположен на площ от 62,000 кв. м. и включва както хотелска, така и жилищна част. Курортът се позиционира като ексклузивна дестинация от алпийски тип, а основният му акцент са две големи СПА зони с 2,700 кв. м. и 4,200 кв. м. площ. Фокус на кампанията на Pulse Building Constructions са 60-те апартамента и 19-те къщи, предлагани на свободния пазар от дружеството-управител Гранд Хотелс Мениджмънт. Цените на имотите са от 72 хил. евро за апартамент до 300 хил. евро за самостоятелна къща, а квадратурите варират между 57 и 105 кв. м. Строителят предоставя опциите „завършване до ключ“ и „управление на имота“, които повишават стойността на инвестицията, тъй като тя може да бъде изцяло дистанционна. Познати като Aqualida Private Homes, къщите в Grand Therme Resort Banya са построени изцяло от естествени материали и съчетават модерни архитектурни решения с типичен възрожденски стил. Каменната зидария запазва топлината през зимата и прохладата през лятото, а дъсчената обшивка от сибирска лиственица придава на домовете характерен уют. Къщите са разположени в самостоятелни парцели с дворове от 381 до 808 кв. м., конструирани така, че да позволят редица удобства. Сред тях са джакузи с гореща минерална вода, барбекю зона или закрита площ за паркиране на до две коли. Етажното разпределение на първия етаж включва дневна с кухня и трапезария, спалня, баня с тоалетна, складово помещение и тераса. На втория етаж пък са разположени 3 спални, две бани с тоалетни, гардеробно помещение и тераса с гледка към Пирин.  „Решихме да предложим тази инвестиционна възможност на свободния пазар, а не на крупни бизнеси, защото вярваме в силата на българския предприемачески дух. Grand Therme Resort Banya е един от първите планински комплекси в страната, които предоставят инвестиционна възможност на частни купувачи в перспективен регион на страната“, отбелязва Дойчев.   Така например според агрегатора на данни AirDNA в Банско в сайта за краткосрочни наеми AirBnB се предлагат повече от 400 имота за краткосрочен наем. От особено значение е, че пазарът там отбелязва ръст в „ниския“ лятно-есенен сезон в сравнение с „високия“ зимен през 2021-2022 г. За сравнение в столицата има повече от 2,100 имота от този тип, което насища пазара и сваля цената. В София средната цена на нощувка е 43 евро, докато в разположеното само на 4 км. от с. Баня Банско, средната цена на нощувка е 51 евро. Това представлява повишение от 18.6% в полза на планинската дестинация. Още миналата година от имотния бранш съобщиха, че сделките с инвестиционни жилища в страната набират сила. В интервю за голяма бизнес медия Полина Стойкова, изпълнителен директор на Bulgarian Properties уверява, че с усещането, че пандемията е отминала инвеститорите „все по-уверено се намесват на пазара и това води до превключване на скоростта и връщане почти изцяло на нивата преди пандемията“. Тенденцията е още по-позитивна от гледна точка на посещаемостта. По данни на Министерство на туризма през януари 2022 г. общият брой туристически посещения на чужденци в България е близо 223,000, което представлява увеличение с 87.9% спрямо същия период на миналата година. Според данни на Националния статистически институт (НСИ) пък през 2021 г. в туристически дестинации в страната са похарчени повече от 1 млрд., 480 млн. лева само от български туристи. Нещо повече - Благоевградска област, където е разположен Grand Therme Resort Banya, е най-доходоносната планински район в страната. През 2021 г. той е генерирал повече от 14 млн. лв. само от нощувки. Благоевградска област е и водещият регион в страната по инвестиции по линията на Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ). Тази година повече от половината средства са инвестирани в развитие на инфраструктурата и комуникациите, следвани от регионални инвестиции, околна среда и конкурентоспособност. Според Паскал Дойчев всички тези фактори – съживяването на туристическия бизнес, подновения интерес към инвестиционни жилища, благоприятната икономическа картина и сравнително слабото предлагане на краткосрочни наеми в района на с. Баня – превръщат Grand Therme Resort Banya в един изключително атрактивен актив за диверсифициране на инвестиционното портфолио. Именно затова и строителят гарантира 9% възвръщаемост на всеки купувач.

comment 0
visibility 402
Софийска вода

92 на сто от потребителите са доволни от ВиК услугите в София през 2022 г.

Потребителите дават изключително висока оценка за ВиК услугите в София, показва социологическо проучване на агенция Алфа Рисърч. През 2022 г. има ръст от два процента на доволните потребители от услугите на “Софийска вода”, част от Веалия, като за съпоставка през 2021 г. техният дял е бил 90%, а през 2019 г. - 87 %. “Наблюдаваме трайна тенденция за увеличаване на дела на клиентите, които са много доволни от услугите на “Софийска вода”, част от Веолия. Това е най-важната и реална оценка за нашата работа и показва, че хората виждат и ценят постоянните ни усилия да подобряваме обслужването и качеството на услугите ни. 92 % доволни клиенти са и категорична мотивация да продължаваме да правим нещата все по-добре, все по-качествено, модерно и професионално”, коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на Софийска вода, част от Веолия. Компанията се нарежда на първо място по обща удовлетвореност на клиентите сред останалите доставчици на комунални услуги в столицата, което го прави и водещо в ютилити сектора в страната. Трите най-важни показателя за клиентите остават качество на водата, цената на услугите и строително-ремонтните дейности. В трите направления потребителите дават по-високи оценки в сравнение с минали периоди. Най-сериозен ръст има в отношението и доверието към питейната водата. 85% от интервюираните дават положителна оценка за качеството на питейната вода през 2022, което е с 5% повече от 2021 г. Все по-голям става и броят на столичани, които избират да пият чешмяна вода. Ежедневно я консумират 57% от потребителите, а за още 25 % тя е редовен избор. Питейната вода в София е подходяща за всекидневна употреба дори и за бебета.  В допълнение 96% от запитаните потвърждават, че не са имали проблем с качеството на водата в дома си. 80% от участниците в проучването отбелязват, че през последната година не са имали проблеми с водоснабдяването. А това е с 16% нагоре спрямо миналата година, което показва устойчивост и надеждност на услугите. 84% от клиентите също не срещат проблеми и с канализационните услуги. Все повече клиенти избират да подават и самоотчети. Тенденцията се повиши рязко по време на Ковид пандемията през изминалите две години. През 2022 г. 31% от респондентите избират да подават сами данните от водомерите си всеки месец. Процентът на избралите дистанционно отчитане също нараства с 3%, а цялостната удовлетвореност от отчитането на водомерите е 93%. Това се дължи и на новите възможности за самоотчет, които “Софийска вода”, част от Веолия, осигури чрез сайта и мобилното си приложение. Все повече потребители залагат на дигиталните услуги, предоставяни от “Софийска вода”, част от Веолия. Например 48% от запитаните използват електронна фактура, което е с 16% повече от предходната 2021 г.  Все по-високо клиентите оценяват качеството на обслужването и одобряват комуникацията с тях. Въпреки икономическата криза и инфлацията през последната година, респондентите поставят нивото на комплексната цена за ВиК услуги в границите от ниско до нормално. Социологическото проучване е представително. То е проведено през ноември  2022 г. от независимата социологическа агенция Алфа Рисърч сред 1000 столични жители на възраст 18-60+, които лично отговарят за плащането на сметките си за вода в домакинството.

comment 0
visibility 744
Летище София отличи „Служител на годината“ за 2022 г.

Летище София отличи „Служител на годината“ за 2022 г.

На специална церемония „СОФ Кънект“ награди за втора поредна година своите най-добри служители за изминалата година. „Служител на годината“ е първата вътрешнокорпоративна инициатива с развити критерии и система на оценяване на „СОФ Кънект“, съобщават от Летище София. На церемонията в присъствието на служители и синдикати изпълнителният директор Хесус Кабайеро връчи наградата „Служител на годината“ на Светлозар Николов. Той изигра ключова роля при подготовката и одобрението на финансовия модел на компанията. Светлозар винаги е готов да направи нещо повече при ежедневните си ангажименти и постоянно подкрепя на колегите си. Освен голямата награда „Служител на годината“ бяха отличени и шест професионалисти в различни категории: Професионална ангажираност – Иван Мечкарски от дирекция „Сигурност; Почтеност – Андрей Гърков от дирекция „Безопасност” Уважение – Райна Йорданова-Колева от пътническата агенция на летището; Фокус върху клиента – Антонина Иванова от дирекция „Човешки ресурси”; Креативност – Мария Кафелова от дирекция „Маркетинг и бизнес развитие“ Прилагане на стандартите за устойчиво развитие – Едмон Шахинян от отдел „Перонно обслужване”. „Стратегията на „СОФ Кънект“ за развитието на летище София е то да се превърне в 5-звездно регионално летище до 2028 г. Отличените в различните категории са онези служители, които с личния си пример мотивират останалите за постигането на амбициозната цел, които сме си поставили. Всеки от тях е успял, заедно с екипа си, да преодолее различни предизвикателства успешно. Запазете енергията си в общото ни пътуване към успеха, благодаря ви искрено“ , заяви изпълнителният директор на „СОФ Кънект“ Хесус Кабайеро при награждаването.

comment 0
visibility 594
Запазват се нощните влакове между София и Бургас в зимното разписание на БД

Запазват се нощните влакове между София и Бургас в зимното разписание на БДЖ

Запазват се нощни влакове между София и Бургас през Подбалканската железопътна линия, както и между Горна Оряховица и Бургас с директни вагони от София, Плевен и Русе с връзка за пътуващите от Видин и Враца за Бургас и в обратното направление. Това предвиждат от БДЖ в новия график на движението на влаковете. Също така остават и 14 международни бързи влака, 2 от тях ще се движат само през летния сезон. Запазва се всекидневното движение на влаковете между България и Турция с нощния влак по маршрут София - Халкали - София, както и директните вагони между Букурещ и Халкали, влаковете между България и Сърбия с пътуване между София и първия граничен град Димитровград на територията на Сърбия, както и влаковете между България и Румъния чрез международната връзка по направлението София - Букурещ със сутрешния влак София - Варна с директни вагони за Русе и следобедния влак Русе - София с връзка в гара Русе за и от Букурещ, съобщиха от БДЖ. Новият график на влаковете влиза в сила от днес, 11 декември. В повечето региони на страната се запазва досега действащият график за движение, а за подобряване на обслужването са осигурени удобни връзки между влаковете с възможности за пътуване между повече населени места. Ще бъде възстановено движението и на дневния влак по теснолинейката от Септември за Велинград и Аврамово, който ще има удобни връзки от и за София, Пловдив, Пазарджик и други. Нови два регионални влака ще пътуват между Самуил и Исперих, чрез които ще се предостави възможност за удобно вечерно пътуване от направления Русе, Варна и други до общинския център Исперих. При изготвянето на новата транспортна схема, БДЖ всяка година съгласува движението на бързите и пътническите влакове с областните и общинските администрации по места.Проектът на графика беше публикуван за обществено обсъждане през месец септември, за да могат клиентите на БДЖ да се запознаят с предложения вариант за разписанието на влаковете през следващата година и да имат достатъчно време да реагират с аргументирани предложения към превозвача и съответните областни и общински власти. Това се прави с цел подобряване на транспортното обслужване на населението, затова и голяма част от направените промени в разписанието на влаковете са съобразени с постъпили предложения от тяхна страна. Друга част от промените са свързани с обосновани искания на редовни клиенти, а трети - с повишаване рентабилността на превозите и ефективното използване на наличния подвижен състав. През следващата година ще се запази обемът на превозите, заложен в сключения договор с държавата за извършване на обществени превозни услуги. Превозът на пътници ще се извършва с общо 575 влака, от които: 86 бързи влака (6 от тях ще се движат само през летния сезон), 127 пътнически влака и 362 крайградски пътнически влака, някои от които ще се движат само в определени дни от седмицата или определени периоди от годината. С новото разписание ще бъдат въведени няколко съществени подобрения в различни региони, като ще бъде удължен маршрута на сутрешния влак от Кърджали за Димитровград, който вече ще пътува до Пловдив и следобед обратно от Пловдив за Кърджали. Удължава се маршрута и на сутрешния влак от Велинград до Септември, който вече ще заминава от гара Аврамово с цел подобряване на обслужването във високопланинския регион. След проявения интерес към сезонните влакове през тази година и през следващия летен сезон е планирано да се движат нощни влакове между София и Бургас през Подбалканската железопътна линия, както и между Горна Оряховица и Бургас с директни вагони от София, Плевен и Русе с връзка за пътуващите от Видин и Враца за Бургас и в обратното направление.С новия график е предвидено движението и на 14 международни бързи влака (2 от тях ще се движат само през летния сезон). През летния период е предвидено да пътува и директен вагон по направлението Варна - Горна Оряховица - Букурещ - Горна Оряховица - Варна. Другата възможност за международна връзка между България и Румъния е по направлението София - Крайова, която се осъществява в гара Видин със сутрешния влак София - Видин и обедния Видин - София. При разработването на новото разписание, транспортната схема и периодите на движение на влаковете са съобразени в максимална степен с обемите и структурата на превозите, както и с техническите възможности и капацитета на подвижния състав и железопътната инфраструктура. В Графика са взети предвид и планираните по-мащабни ремонти по железопътната инфраструктура, с оглед при тяхното стартиране, корекциите в маршрутите и разписанията на влаковете да бъдат минимални. Подробна информация за новия График за движение на влаковете клиентите на БДЖ могат да получат от служителите на гишетата „Информация” и билетните каси във всички железопътни бюра и гари в страната, на националния информационен телефон 02/931 11 11 или от електронния пътеводител на официалната интернет страница на дружеството.

comment 0
visibility 537
efbet

След Испания и Германия - Кои фаворити ще се сбогуват с Катар след 1/4-финалите?

Провеждащото се в Катар Световно първенство по футбол, определено може да се нарече "шампионат на изненадите", след като рано-рано отпаднаха някои от спряганите за фаворити тимове.  Германия оглави списъка от силни отбори, които стегнаха куфарите за дома още в груповата фаза, след която от Катар си тръгнаха още отбори като Дания, Еквадор, Уелс и други тимове, които се очакваше да преминат към осминафиналите.  Испания пък пусна "първа кръв" от колосите на старта на елиминациите, след като беше отстранена от Мароко. Вече е време за четвъртфинали и солиден брой фаворити ще си тръгнат от Катар точно преди полуфиналите. Битките от четвъртфиналите на Световното първенство  Фаворитът на efbet за шампион още преди старта на програмата на Световно първенство 2022 - Бразилия, първи "влиза в боя". В петък от 17:00 часа селекцията на Тите се изправя срещу сребърните медалисти от Мондиал 2018 - Хърватия. "Ватрените" са абсолютен аутсайдер в дуела, като сайтът за спортни залози предлага коефициент от 10.00* Лука Модрич и компания да спечелят в редовното време (1.42* за Бразилия).  На фокус в петък вечер обаче е първият наистина непредсказуем четвъртфинал, в който Аржентина е лек фаворит спрямо отбора на Нидерландия. Шансовете на Лео Меси и компания в редовното време са оценени на 2.40*, а като цяло да продължат напред ставката е 1.62* срещу 2.35* за Коди Гакпо и компания. Не са малко тези, които очакват дуелът да влезе в продължения, като равенството в редовното време е оценено на 3.15*.  В събота Мароко ще се опита да сътвори ново чудо, след като отстрани Испания. Отново опонент от Иберийския полуостров е на пътя на Хаким Зиеш и компания, като това е Португалия на Кристиано Роналдо. Разбира се, "мореплавателите" са фаворит срещу Мароко, като победа за момчетата на Фернандо Сантош в редовното време е оценена с коефициент 1.75*. Класиране на Мароко напред пък е със ставка 3.45*, като efbet предлага още много интересни пазари и коефициенти.  Черешката на тортата в 1/4-финалите в Катар  Мач №1 безспорно е Англия срещу Франция - отборът, който мечтае за титла повече от близо 60 години, срещу тима, който се опитва да се превърне в първия, защитил титлата си на Световно след Бразилия и Италия.  Задачата пред "петлите" определено е трудна, като Англия е допуснала само 2 гола до момента в турнира и нито един в последните 3 мача. "Трите лъва" обаче имат тежката задача да се изправят срещу атомното нападение, изградено от Килиан Мбапе, Оливие Жиру, Антоан Гризман и Усман Дембеле.  Франция е съвсем лек фаворит с коефициент 2.56* да спечели в редовното време, докато шансовете на Англия за същия развой са оценени на 3.25* (равенството е 3.27*). еfbet предлага интересни коефициенти и пазари за тази среща, включително метод на победа, голове в мача, картони и много други.  *Коефициентите подлежат на промяна. Актуалните коефициенти могат да се видят непосредствено преди залог на платформата efbet.com

comment 0
visibility 625
Фантастико

Преоткрий готвача в себе си

Тази неделя Ути Бъчваров и неговият екип готвачи ще спретнат истинско кулинарно шоу пред супермаркет ФАНТАСТИКО в столичния квартал „Младост 1“ на бул. Йерусалим №22. Популярният телевизионен водещ обещава една забавна и много вкусна демонстрация: „Представете си от 11.00ч. ще има опъната сцена, ще танцуват тиганите и тенджерите на Bergner и Masterpro Smart и вие ще преоткривате готвача в себе си. И аз ще готвя, и вие ще готвите. Ще има вкусни изненади и много неща за похапване. Вие и ние ще направим живота по-вкусен“. Инициативата е част от актуалната лоялна програма във ФАНТАСТИКО „Преоткрий готвача в себе си със съдовете за готвене Bergner Midnight и Masterpro Smart“. Клиентите на веригата могат да събират точки и да закупят избрани продукти Bergner Midnight и Masterpro Smart с 50% отстъпка от цената. В периода от 03.11.2022 г. до 11.01.2023 г., при всяко пазаруване в обектите на ФАНТАСТИКО, за всеки 10 лева покупка, клиентите ще получават на касата по 1 промо точка. Получените промоточки трябва да бъдат залепени на обозначеното в промо паспорта място и използвани до 18.01.2023г. Разбира се, съдове за готвене и прибори на Masterpro и Bergner могат да бъдат закупени и на редовна цена в супермаркетите на веригата.

comment 0
visibility 571
Pulse Fitness

Pulse отваря нов обект в Mall of Sofia на 15.12

Лайфстайл веригата Pulse не спира своето разрастване. Клубните членове и хилядите столичани, работещи и живеещи в близост до Mall of Sofia, с нетърпение очакваха откриването на най-новия обект. Дългоочакваното събитие ще се състои на 15 декември и ще бъде отбелязано с коктейлно парти в тесен кръг, на което ще присъстват първите 100 души, които се регистрират тук. Pulse Mall of Sofia се намира на ниво -2 на търговския център. Обектът впечатлява с оборудване от най-висок клас, изключително модерни силова и функционална зона, две просторни зали за групови занимания – всяка приспособена към определен тип тренировки, лаундж зона и комфортни съблекални, оборудвани с всичко необходимо, за да се чувстват добре посетителите. Интериорните елементи включват 3D панели с вградено скрито осветление, дървени декори и брандирани широкоформатни огледала. Това ще бъде третият обект Pulse в централната част на София. Клубът дава чудесна възможност на всички, които са решили да посетят Mall of Sofia с цел шопинг или развлечение, да включат и тренировка в плановете си. Най-добрият начин да се насладите на спортното бижу, е да го посетите лично. От 16.12 Pulse Mall of Sofia вече ще работи за клиенти, а ако не сте клубен член, може да заявите посещение подарък от веригата тук: www.pulsefit.bg/workout Плановете на Pulse за нови клубове в София не спират до тук. От веригата вече споделиха за предстоящ обект в Студентски град както и за първи по рода си Pulse Kids. Предстои да разберем повече подробности.

Бизнес

Логично е бизнес атмосферата в столицата да е най-благоприятна и голям брой български и чужди фирми са се базирали тук. Фирмите, които развиват бизнеса си в София, са с изключително разнообразни дейности - от сферата на услугите до съвременни технологии и иновации.  

Ще се спрем само на няколко бизнес обекта в София.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Конгресният изложбен център, разположен в София, предоставя изложбен терен на редица компании и фирми, за да представят своята дейност пред обществото и останалите представители на бизнес обществото. Центърът има шест зали за бизнес изложби, седем конгресни зали и възможност за паркиране на 700 автомобила. Непрекъснато в Центъра има някакво бизнес изложение. Някои от изложенията имат вече своя традиция. Столичани и гостите на столицата с интерес следят бизнес изложенията Месомания, Светът на млякото, салон на виното и др. 

Конгресният център се намира на удобно място, съвсем близо до The Mall, Техномаркет, Метростанция Цариградско шосе и др.

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Известно е, че Хранкооп полага неимоверни усилия за връщане на доверието на хората към българските ферми и малки производители, които доставят на пазара традиционна биологично чиста храна. Този бизнес остава позабравен в последните години, а това не е редно. Точно поради тази причина Хранкооп е организатор на Фермерските пазари в София. 

На тях малките производители и ферми могат лесно да представят своя бизнес и да спечелят доверието на гражданите. 

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерският пазар Оборище се провежда в центъра на столицата 4 пъти на сезон. На него фермери от цялата страна презентират бизнеса си и печелят хиляди нови доволни клиенти. Всяко издание акцентира върху конкретен бизнес и представя тематично определени малки производители от цялата страна. Заедно с бизнеса на пазара има и обособена арт зона, на която звучи музика, демонстрират се занаяти, правят се забавни работилници. 

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Този фермерски пазар се организира в продължение на 6 години всяка събота. Тук е процъфтял бизнеса на десетки малки производители и ферми. Всяка събота на щандовете цари огромно разнообразие и бизнес предложения. Разбира се, гостуващите фирми не винаги имат възможност да присъстват всяка събота, затова и се предоставя възможност, ако някой си е харесал нещо от бизнес продукцията на отсъстващ производител, да си поръча продукта онлайн.

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ е общинско дружество, което подкрепя бизнеса в столицата и прави всичко възможно, за да помага. Под опека на дружеството е бизнеса на най-старите и авторитетни столични пазари, а именно Женски пазар и пазар „Димитър Петков“. И двата терена са в централната час на София.

Дружеството си е поставило за цел изпълнението на благородна мисия – да помогне на търговците да развият бизнеса си, а пазарите да станат облагородена част от градската среда. Стремежът е пазарните площадки да са хем удобни за бизнес, в същото време да са привлекателни за клиентите с обстановката и възможността за ползотворни социални контакти. 

„Женски пазар“ и бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Според историческите данни, Женският пазар е най-стария на територията на столицата. След Освобождението той постепенно става най-авторитетния градски пазар, който предоставял много възможности за търговския бизнес. В последните години пазарът беше напълно обновен и вече умело събира павилионите и екологичните продукти, които се предлагат а тях. Бизнесът определено процъфтява. Днес тук се предлагат пресни плодове и зеленчуци. Всеки може да направи консултация с търговците. Те разбират от бизнеса, който развиват. 

Освен български стоки, на щандовете се предлагат и стоки от Близкия изток, редица екзотични подправки. На пазара функционират и заведения за бързо хранене. Така не само клиентите на пазара могат да отдъхнат и да хапнат вкусна и прясно приготвена храна, но и търговците  често отсядат там. Обособен е и детски кът. Така търговците могат да обръщат внимание на бизнеса си и клиентите без да ги притесняват детска глъч и игри. 

На територията на Женския пазар е разположена и галерия „Сердика“. Така на пазарната площадка се съчетават изкуството и бизнеса. Тъй като пазарът е традиционна дестинация не само за бизнеса, но и за туризма, търговците могат да предлагат стоките си и на туристите. 

Търговски изложения с бизнес ориентир

Търговски изложения с бизнес ориентир

Зала „Универсиада“ също често става домакин на редица бизнес изложения, станали любими и чакани с нетърпение от столичани. Родните производители ежегодно презентират своя бизнес на щандовете, подредени в залата на изложението „Произведено в България“. Интересът към българските стоки расте напрекъснато, а броят на щандовете на изложението разсте.

Особено предпочитано е изложението, наречено „Ракия фест“. Нгов домакин тази година беше НДК. На него български и чужди призводители на огнената напитка мерят сили. До момента своя бизнес са представили фирми от Албания, Турция, Гърция, Македония, Сърбия, Китай, Черна Гора и др.

Бизнесът в София не веднъж подава ръка на лечебните заведения за ремонти и подмяна на оборудването. Съвсем пресен пример е финансирането на „Пирогов“ от ЧЕЗ България Инвестмънт. Финансирането е в размер на 6 млн. евро и ще се използват за ремонт на фасадите, покривите, отоплението и осветлението в лечебното заведение.  Бизнес проектът ще бъде реализиран в рамките на една година. Ремонтът ще позволи спестяването на минимум 600 000 лв на година от енергийна ефективност. 

Това не е единствената бизнес компания с големи инвестиции в столицата. Към края на миналата година стана известно, че Инвecтициoннaтa ĸoмпaния "Гaлaĸcи Инвecтмънт Гpyп" планират строежа на нов малък столичен бизнес квартала на мястото на стария завод за електрокари "Бaлĸaнĸap 6-ти Ceптeмвpи". Върху закупения вече терен се предвижда да се обособи смесена мнoгoфyнĸциoнaлнa плoщ, която ще включва търговски обекти, офиси и жилища. Идеята е интересна и доста прогресивна. Очаква се разработването на основния бизнес план и изготвяне на точни изчисления за инвестицията. Припомняме, че компанаията е собственик на xoтeлитe ІntеrСоntіnеntаl Ѕоfіа и Ніltоn Ѕоfіа. 

В края на миналата година от Vivacom демистрираха бизнес възможностите на 5G мрежата. Новата технология предлага много по-висока скорост за пренос на данни и възможност за свързване на милиони устройства на площ от 1 кв.м. Тогава още стана ясно, че новата технология е интегрирана в мрежата, а лицензът за пускането ѝ в действие трябва да бъде получен тази година. Всички сме се натъквали на всякакви спекулации за това колко вредна е 5G мрежата, а всъчщност магнитното лъчение от нейна базова станция се разнява на това на сешоар.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Търговски изложения с бизнес ориентир

Прочетете още