Времето в София

Въздухът в София

Анкета

Одобрявате ли именуването на улици и пространство в София в подкрепа на Украйна?
  • - Да, цяла Европа изразява своята солидарност (12%, 113 Гласове)
  • - Не, преименуването на алея пред Руското посолство е провокация (86%, 818 Гласове)
  • - Не мога да преценя (2%, 15 Гласове)
Общо гласували: 946 Обратно към гласуване
comment 0
visibility 1487
Столична община обяви конкурс за "Еко етикет за устойчиви сгради"

Столична община обяви конкурс за "Еко етикет за устойчиви сгради"

Столична община обяви конкурс за присъждане на "Еко етикет за устойчиви сгради". Кандидатите могат да подадт документи до 31.05.2022 г., а наградите са в три категории - големи търговски центрове (МОЛ), големи търговски хранителни вериги и университети на територията на Столична община. Създаването на местен еко етикет е мярка заложена в Плана за действие за устойчива енергия и климат на Столична община 2021-2030 г. Целта на "Еко етикет за устойчиви сгради" е да се насърчи използването на възобновяеми източници, енергийната ефективност, намаляването на емисиите на парникови газове и да стимулира въвеждането екологични решения при строителството, обновяването и използването на сгради. Чрез конкурса собствениците на сгради ще бъдат стимулирани да въвеждат иновации в устойчивия дизайн на сградите и прилежащите им площи, както и за ефективното използване на ресурсите в тях.За участие в конкурса е необходимо да попълните регистрационна форма и декларация за участие, които могат да се изтеглят от официалния сайт на СТолична община.

comment 0
visibility 1390
efbet

Цветомир Найденов и efbet станаха част от най-голямото бетинг изложение в света

През април се проведе най-голямата конференция в хазартната индустрия - ICE Лондон, като 3-дневното събитие събра на едно място най-влиятелните представители на бетинг сектора, които да зададат посоките, в които ще се развива сферата през следващата година.  Част от EXPO-то в столицата на Англия беше и екипът на efbet, начело със собственика на българския букмейкър Цветомир Найденов. Като дългогодишна компания на българския пазар, в последните години efbet се наложи като еталон за професионализъм в сферата, а освен това успешно излезе извън пределите на страната, предлагайки своите услуги на любители на хазартните игри в Румъния, Сърбия, Италия и Испания.  Цветомир Найденов "свери часовника" си с други световни лидери в сферата и заедно със своя екип стана част от задаването на тона за следващите стъпки в развитието на хазартната индустрия.  Най-голямата бетинг среща в света се завърна  След 26-месечно отсъствие ICE Лондон (International Casino Expo - бел. ред. Международно казино изложение) се завърна с гръм и трясък. След като ситуацията около Covid-19 провали срещата през 2021 година, изложението се завърна в периода 12-14 април 2022 година и се проведе в конгресния център "ExCel" в столицата на Великобритания.  Представители от 158 юрисдикции взеха участие в програмата, като бяха проведени хиляди официални срещи между представителите на всяка сфера, формираща бетинг индустрията.  По време на тридневното събитие основни теми бяха иновациите в хазарта, сигурността на потребителите, ролята на електронните спортове и още много други любопитни теми. Проведоха се редица семинари, лекции от водещи представители на най-големите бетинг компании в света и всички останаха доволни, че събитието връща ежегодния си статут след толкова дълга пауза. През февруари 2023 година ще се проведе следващото изложение.  Предложения от efbet  Компанията продължава да предлага интересно и иновативно съдържание за своите потребители. efbet осъществи сериозен ръст в пазарите, които предлага за спортни събития (40%), добавя постоянно нови казино игри, осигурява излъчването на стотици футболни мачове и спортни събития от цялата планета.  Във всяка година от своето съществуване efbet търпи промени, за да задоволи желанията на своите потребители, добавя различни функционалности (включително и функцията "cash-out") и предлага многобройни бонуси, сред които отличните начален бонус спорт до 200 лева и начален бонус казино до 1500 лева.           

comment 0
visibility 1429
Cash Credit

Как да си осигурите спокойни дни до заплата?

Човек дори и много добре да планира своите разходи, които трябва да се покриват всеки месец, винаги може да попадне в непредвидена ситуация. Това може да е някоя неотложна медицинска услуга, закупуване на нов уред, който е много важен за домакинството или пък трябва да присъствате на събитие, което няма как да пропуснете, а не е било предвидено в момента. Ако бюджетът за следващия месец вече е разпределен, а са ви нужни още няколко стотин лева, този разход ще ви дойде в повече. Тогава вече ще трябва да се замислите за теглене на бърз кредит до следващата ви заплата. Офертите са разнообразни, а фирмите много.  Как да бъдете спокойни, докато получите месечното си възнаграждение Бърз кредит до заплата може да бъде добър помощник, когато искате да балансирате бюджета си. За тази цел трябва да се запознаете много добре с всички предложения, които има на пазара. Експертите от Cash Credit съветват да разучите всички варианти, които се предлагат за такъв вид кредит, за да се спрете на този с най-изгодни условия за вас. Така ще си осигурите спокойствие и сигурност дори при спешни разплащания.  Какво представлява кредит до заплата Напоследък много банки и други финансови фирми предлагат възможността за кандидатстване за такива заеми. Те са без доказване на доходи или трудов договор, с бързо разглеждане и одобрение на документи и не се налага да търсите поръчител, който да гарантира за вас. С удобни вноски, които можете да изчислите на калкулаторите, които се предлагат онлайн. Тези продукти носят различни имена, в зависимост от предпочитанията и креативността на кредитната компания. Плюсове на бърз кредит до заплата Те са достатъчно, за да ви убедят, че можете да си помогнете с тях, без да се притеснявате от неочаквани лихви или твърде големи вноски. При този вид заеми: Няма да се наложи да търсите поръчител Това е едно от най-важните предимства, които има този продукт. За кандидатстването няма да се налага някой да гарантира за вас и да трябва да уговаряте близки и приятели да го направят.  Бърза процедура и одобрение Друг важен плюс за тези заеми е лесната процедура за кандидатстване, както и усвояването на средствата. Повечето кредитни институции имат на сайтовете си онлайн форми, които могат да се попълнят за минути. Одобрението също не отнема много време, а парите се получават почти веднага след одобрението, по предпочитан от вас начин. Така ще имате възможност да похарчите веднага сумата за необходимата покупка, таксата за спешни нужди или друго. Достъп 24/7 Онлайн процедурите за бързи кредити до заплата улесняват кандидатстването и са на ваше разположение през цялото денонощие. Така няма да се наложи да се съобразявате с работното време на офисите. Кандидатстване с лична карта Дългите бюрократични процедури, които се изискват от някои банкови институции са минало, тъй като тук кандидатстването става само с валидна лична карта и в повечето случаи това е достатъчно условие да получите заем. Освен това може да се наложи да попълните своята банкова сметка, за да може по нея да ви се преведат средствата. Финансиране с 0% лихва Друго предимство, което този вид бързи кредити до заплата може да предложи, е 0% оскъпяване. Има компании, които предлагат такъв продукт на своите нови клиенти, а други само при лоялност от страна на потребителите. При тях ще върнете точно толкова, колкото сте взели. Важно е да имате предвид, че това нулево процентно оскъпяване важи само ако върнете парите в срок.  Това са най-важните предимства, които предлагат бързите кредити до заплата. Те са за спешни нужди и имат максимално опростени процедури за отпускане. Повечето небанкови институции позволяват кандидатстване онлайн, което улеснява още повече получаването на средства от днес за утре.    

Реклама
comment 0
visibility 1948
Летище София избра Дюфри за оператор за безмитните си магазини

Летище София избра Дюфри за оператор за безмитните си магазини

Столичното летище сключи договор с Дюфри за дейността в търговските зони за период от осем години и половина. Фирмата бе избрана след международна тръжна процедура и ще управлява общо тринадесет магазина. Преобразяването на търговската зона на най-голямото международно летище в България е част от концепцията на летищния оператор „СОФ Кънект“ за подобряване на пътническото преживяване. „Пътуващите през летище София заслужават най-доброто обслужване. Доверихме се на Дюфри, защото те са световна компания, която ще осигури високо качество на услугите и ще промени облика на търговските зони. Тази промяна е част от мащабната трансформация на летище София, която вече изпълняваме, каза Хесус Кабайеро, изпълнителен директор на летище София. Компанията ще поеме експлоатацията на съществуващите търговски площи на общо 1 433 кв. м., като създаде два нови обекта на Терминал 2. Първият магазин ще бъде с площ 1 800 кв. м., като пътуващите ще преминават директно през него преди да стигнат до полетния си изход. Другият магазин с площ 170 кв. м. е предназначен за пристигащите пътници. В обновените търговски площи пътниците ще могат да избират от световно известни марки, нови продукти и ексклузивни предложения. Силен акцент ще бъде поставен в асортимента от български продукти, които отразяват вкуса на страната и запознават гостите на столицата с традициите на България. В коментар за новия договор Алберто Иглесиас, главен оперативен директор за Средиземноморието, Източна Европа и Близкия изток на избраната компания, заяви: „Dufry се гордее, че бе избрана в тази процедура. Бихме искали да благодарим на летище София за доверието, което ни гласува. Като водещ световен търговец на дребно в сферата на пътуванията, ние ще използваме нашите обширни познания и опит, за да повишим нивото на услуги при пазаруването на летището за над седемте милиона пътници, които посещават летище София всяка година. Ключов елемент на новия walk-through магазин ще бъде интегрирането на дигитални технологии.“

comment 0
visibility 1396
Vivacom и УНСС

Vivacom и УНСС проведоха конференция за дигитализация на висшето образование в България

Научно-практическа конференция „Дигитализация на висшето образование в България“ събра бизнеса и научната общност в търсене на правилните решения и механизми за дигитализация на образованието в България. В рамките на събитието, организирано от Университета за национално и световно стопанство в партньорство с Vivacom, бяха обсъдени възможностите и световните тенденции за подобряване на ИТ структурата в българските университети, съвременните технологични решения за дигитално образование, въвеждането на дигитална студентска книжка и развитието на онлайн услугите за студенти. В рамките на дискусиите участниците и гостите обърнаха сериозно внимание върху предизвикателствата, стандартите, нормативните изисквания и добрите практики в областта на киберсигурността, както и нарастващите рискове от кибератаки към образователните институции. Ректорът на УНСС проф. д-р Димитър Димитров в откриващата сесия подчерта необходимостта за активен диалог между бизнеса, научните работници, учениците, студенти, докторантите, защото дигиталната трансформация предполага промяна в мисленето и нагласите към света. „Всички учебни планове и програми ще бъдат изцяло променени до 2029 г. с оглед дигиталната трансформация. Мога да се похваля че УНСС е особено активен в този процес. Университетът започна реализацията на проект за дигитализация на икономическото образование „Икономическо образование в България 2030“, добави той. Във форума активно участие взеха Никола Гечев, Директор „Корпоративни продажби“ във Vivacom и Пламен Ганчев, Мениджър „Корпоративни продажби“ във Vivacom, които представиха възможностите за сътрудничество между висшите учебни заведения и бизнеса и готовите решения, които Vivacom може да предложи за ускоряване процеса на дигитализация на българското образование. „Използването на технологии, които да направят така, че знанията, уменията и компетенциите да се придобиват по-бързо, по-лесно, с по-голяма дълбочинност и по-трайно, е изключително важно. В Плана за възстановяване и устойчивост огромна част от средствата, заделени в сферата на образованието, са предвидени за внедряване на дигитални технологии, особено във фокуса на инженеринговите науки, т.нар. стем кабинети, стем класни стаи, превръщането на училищата в България в модерни дигитални средища за обучение. Подобно нещо трябва да бъде направено и в сферата на висшето образование като комплексността и сложността тук е още по-голяма, защото говорим за академичност и фундаментална наука“, подчерта Никола Гечев. Дигиталната трансформация предполага многократно увеличение на трафика от данни, изискващ нова, модерна инфраструктура с повишен капацитет. Vivacom разполага със свръхмодерната технология, осигуряваща оптична интернет свързаност със скорости 10 пъти по-високи от предлаганите в момента чрез своята 10 гигабитова оптична мрежа[1]. Компанията има готовност да отговори и на изискванията за увеличение на изчислителната мощност и необходимостта от повече място за съхранение на масиви от данни, поддържайки собствен център за съхранение и резервиране на данни в реално време. Vivacom разполага и с център за управление на сигурността, който предлага денонощно и непрекъсваемо наблюдение на ИТ средата за злонамерени действия, както и мониторинг за потенциални слабости като софтуерни уязвимости и технологични пропуски. Рискът от кибератаки към учебните заведения непрестанно се увеличава, като за потребителите си Vivacom предлага инструменти за кибер защита от последно поколение като DDoS защита в партньорство с водещи международни компании. [1] Скорости до 10 Gbps в части от София, Пловдив, Стара Загора, Бургас и Варна. За техническа възможност и повече информация – vivacom.bg    

comment 0
visibility 1414
хазарт

Франция като люлка на някои от най-популярните хазартни игри

Европейските страни започват да играят хазартни игри преди много векове. Повечето от тях обаче не са дефинирани. 18-ти век носи голяма революция в хазартната индустрия в много страни на Стария континент, особено във Франция. Многобройни хазартни игри, които се играят днес, са определени през този век. Въпреки че днес има голяма разлика, тъй като всеки може да получи достъп до игра по свой избор онлайн с https://zalagania-online.com/bet365-bonus-kod, ние все още усещаме ефектите от 18-ти век. За да разберем това по-добре, нека разгледаме игрите във Франция през това време. Франция е люлката на много от хазартните игри. Класическата рулетка е изобретена с известния математик Блез Паскал. По-късно братята Блан подобряват тази игра, като добавят нули към съществуващите сектори. Много игри с карти са изобретени или подобрени от французите през Средновековието. Да, и думата „казино“ е френска, защото едни от първите казина се появяват във Франция. Хазартът познава различни епохи във Франция. В някои романи способността да се играе е изобразена като знак за добро възпитание, така че всеки аристократ непременно е бил и играч. Около 1840-те години, когато хазартните заведения започват да се затварят, играчите трябва да търсят забавление в подземни къщи и клубове. Накрая хазартният бизнес във Франция е потиснат от местните власти. Някои жители дори трябва да напуснат страната поради съдебни производства. В началото на 19-ти век обаче се решава да се премахне старата забрана за хазарт. Затова новата вълна от игри залива страната, но този път всичко вече е в съответствие със законите. Хазартът е разрешен само в определени курортни зони. Не само слот машини и игри с карти стават популярни, но и лотарийни билети, съвети за залагания на конни надбягвания и други видове забавления. Появата на онлайн хазарта само засилва страстта на французите към хазарта. Историята на първото наземно заведение във Франция датира от 1550 г. Разрешението за отваряне на това казино е одобрено от крал Франсоа Иер. Днес регулатор на местните заведения е френското МВР, а лицензите се издават за определен срок. Комисията се формира от местната власт: управители, депутати, кметове и др. При проверката комисията издава отрицателна или положителна присъда, която се препраща на МВР. До 2020 г. Франция има повече от 200 наземни казина, разположени в курортните зони на Средиземно море и Атлантическия океан. Броят на игралните автомати, налични в заведенията, надхвърли 24 000. Сега чуждестранните казина, работещи под контрола на други регулатори (MGA, Кюрасао, Гибралтар и др.), набират популярност. На покерът и другите игри с карти се гледа по-благосклонно от регулаторите, защото играчът има по-добър контрол, а не е въпрос на огромен шанс какво ще се падне.    

comment 0
visibility 1463
type-photo.svg
Нестле България

Кампанията „Залесяваме активно“ на Нестле вече има своите първи резултати и в България

Вчера Нестле България направи първите стъпки в изпълнение на глобалния ангажимент на компанията да засади 200 000 000 дръвчета до 2030 г. в районите, от които набавя суровини. Само у нас Нестле България използва в производството си 2 500 тона родна пшеница. Ръководството на Нестле България и служители на компанията заедно със заместник кмета на Столична община Генчо Керезов и над 100 доброволци засадиха първите три парцела от планираните 10 000 фиданки, като част от партньорството на компанията на инициативата „Новата гора край София“ на Столична община. Така на практика Нестле демонстрира как се създава устойчиво бъдеще чрез съвместните усилия на местната власт, бизнеса и гражданите. Активното залесяване с подкрепата на Нестле и доброволци ще продължи и в уикенда след Великден. „Да засадиш дърво е като да отгледаш бъдеще. А само за един ден всички ние успяхме заедно да засадим първите три парцела от планираните 10 000 фиданки. Това е пример как на практика обединяването на усилията на местна власт, бизнес и гражданско общество може да доведе до устойчиви резултати в борбата с климатичните промени. И не на последно място така се присъединяваме и към глобалния ангажимент на Нестле да достигне нулеви нетни емисии до 2050 г.“, сподели Нели Ангелова, директор „Комуникации“, Нестле, Югоизточен пазар. Освен за подобряване качеството на въздуха, дърветата имат положително взаимодействие с всички елементи на климата - температура, влажност, атмосферно налягане, валежи, ветрове. Те са „естествен пречиствател на въздуха“, помагат да се смекчи парниковия ефект чрез абсорбиране на въглероден диоксид и други антропогенни емисии, които допринасят за промяна на климата. Едно голямо дърво чрез процеса на изпаряване може да изведе до 400 литра вода и това води до охлаждане, еквивалентно на 20 домашни климатика. През лятото дърветата помагат за овладяване повишаването на температурата, а през зимата смекчават най-студените ветрове.  „Залесяваме активно“ на Нестле България е дългосрочен ангажимент на компанията, който ще продължи през годините и с други подобни инициативи в цялата страна. Компанията активно ще работи за създаване на устойчиви партньорства по посока на залесяване и последваща грижа с всички заинтересовани организации и институции. В рамките на този залесителен сезон, освен засаждането на 10 000 фиданки в „Новата гора края София“, Нестле България ще продължи партньорството си със Столична община като ще засади  кестени и липи в градската част на столицата.   За Нестле България: Успоредно с подкрепата на обществени зелени инициативи, компанията непрекъснато работи в еко посока. Фабриката на Нестле в София е постигнала 100% зелено електричество, посредством закупуването само на зелена енергия през 2021 и е спестила на природата 14 000 СО2 емисии. От 2014 не депонира отпадък, а промяната в палетизацията на продукцията води до намаляване на броя използвани камиони с 13% за периода 2019-2020.Само за периода от 2010 до 2021 г. е намалена употребата на използваната вода при производствените процеси с 67%, а за тази година целта е постигането на 4% намаляване на използваната вода. Чрез премахването на стреч фолиото от дъното и от горната част на палетата с продукцията са спестени 50т пластмаса и 196 т хартия за периода за периода 2016-2022. От август 2021 всички изделия KitKat са с 100% рециклируема опаковка и така във фабрика София продукцията е само с рециклируеми опаковки.    

comment 0
visibility 1454
Efbet

„Тръпка за злато“ от efbet – 5 килограма злато чакат на финала на 14-и май!

"Тръпка за злато" - играта за милиони на букмейкъра, продължава с пълна сила и навлиза в своя решаващ етап. Стартиралата в края на 2021 година инициатива се радва на сериозна популярност, а до момента са раздадени суми на обща стойност над 3 милиона лева.  "Черешката на тортата" в играта обаче е оставена за финалния етап. На 14-и май efbet ще раздадат големите награди в промоцията на специално събитие във "Военния клуб", организирано от Event Academy Bulgaria.  "Тръпка за Злато" - 5 милиона причини за участие  Както вече споменахме, над 3 милиона лева са раздадени по време на промоционалния период. До участие в играта на efbet се допускат всички потребители на букмейкъра, които имат редовна регистрация и използват услугите "efbet спорт" и "efbet казино".  Играта е разпределена на две нива, като всеки потребител може да получи както "седмичен талон" (такъв, с който се участва в седмичните тегления), така и "златен талон", даващ право на участие във финалното теглене за разпределение на 5 килограма злато и още 300 хиляди лева в парични награди.  Броят талони, които всеки потребител може да събере, е неограничен. Как се получават талони за участие в "Тръпка за злато", вижте в efbet.  Какви са големите награди?  На специална церемония в стил "Гетсби" на 14-и май efbet ще проведе "Финалното златно теглене" в столичния Военен клуб,  който ще бъде преобразен за галантната вечер. По време на събитието, ще бъдат раздадени награди на обща стойност 800 хиляди лева. Големите печеливши ще са петима, като всеки от тях ще получи по 1 килограм чисто злато. Събитието около тегленето ще се предава на живо в каналите на efbet, така че всички желаещи да могат да проследят какво ще се случи. Наградният фонд от 300 000 лв.  в парични награди е разпределен по следния начин:  3 х 50 000 лева  2 х 25 000 лева  5 х 10 000 лева 10 х 5 000 лева  Бонус нов клиент в efbet  До Финалното Златно Теглене на бонус играта "Тръпка за злато" остават 30 дни, като всеки клиент на efbet има право да се включи.  За нови потребители вратите са винаги отворени, като всеки нов се класира за два отлични начални бонуса - 100% начален бонус спорт до 200 лева за спорт, който е за феновете на спортните залози, както и 100% начален бонус казино до 1500 лева за любителите на игрите на късмета.     

comment 0
visibility 2059
Асоциация на търговците на горива: Цените на тръгват нагоре по празниците

Асоциация на търговци и производители: Цените на горивата тръгват нагоре по празниците

Цените на горивата традиционно в навечерието на празниците тръгват нагоре. Ново поскъпване се очаква през следващите дни. Прогнозата е на Асоциацията на търговците, производителите, вносителите и превозвачите на горива (АТПВПГ), съобщи БНТ. За литър бензин А95, преди година по това време, сме плащали средно по 2 лева и 10 стотинки, за дизел 2,09 лв., а за газ 1,10 лв. Средната цена на литър бензин А95 тази седмица е 2 лв. и 95 стотинки, на дизела е 3 лв. и 9 стотинки, а литър газ струва 1,60 лв. От Асоциацията на българските търговци, производители, вносители и превозвачи на горива очакват през следващите дни да има ново увеличение. "Ако се задържи тенденцията от последните два-три дни, цените няма да бъдат надолу. Очаква се леко повишение. По простата причина, че фючърсите за дизел и бензин скочиха на международните пазари. Това няма да се отрази веднага на колонките, но, ако се задържи така, след седмица може да има леко увеличаване с около една, две, три стотинки на ден", заяви Димитър Хаджидимитров, заместник-председател на Асоциацията на търговци, производители, вносители и превозвачи на горива.

comment 0
visibility 1418
Air France

Air France и KLM представят новата си услуга Flying Blue Family

Flying Blue, програмата за редовни пътници на Air France-KLM Group, представя Flying Blue Family. С тази нова безплатна онлайн услуга всеки член на Flying Blue над 18 години вече ще може да използва Flying Blue Family и да кани до 7 други членове. Лидерът на Flying Blue Family може да прехвърли мили от акаунтите на другите членове към своите по всяко време. Милите, споделени по този начин, осигуряват по-бърз достъп до наградите и специалните оферти на програмата, така че всички могат да се възползват!             Flying Blue Family може да включва до 8 роднини, с максимум 2 възрастни и 6 деца. Тази услуга вече е достъпна в онлайн профилите на членовете на уебсайтовете на Air France и KLM. Нова кампания, придружаваща Flying Blue Family             В партньорство с агенция Isobar, Flying Blue презентира нова кампания, представяща Flying Blue Family. Филм, режисиран от Уго Мангин, хумористично изобразява членовете на семейството, които имат проблеми с това да се споразумеят за следващата си дестинация. Когато споделяте своите мили със семейството си, трябва все пак да се стигне до консенсус за мечтаната дестинация! Заснет на забавен каданс, този 60-секунден филм може да се види на flyingblue.com.   Flying Blue за всички семейства              За да прекарвате дори повече време заедно, Flying Blue предлага и допълнителни предимства, предназначени за деца и тийнейджъри. Програмата за редовни пътници предлага 25% отстъпка от бонус билетите за деца от 2 до 11 години, пътуващи с възрастен. Освен това милите не изтичат за членове под 18 години. И накрая програмата позволява на своите членове в отпуск по майчинство (бащинство) да запазят статуса на картата си Flying Blue. Какво е Flying Blue             Flying Blue е програма за редовни клиенти на Air France-KLM Group. Създаден през 2005 г., вече има 17 милиона членове по целия свят, които имат достъп до множество бонуси и предимства. Те могат да печелят и използват мили с широк избор от авиокомпании, търговци на дребно и финансови партньори.    

comment 0
visibility 1453
type-photo.svg
А1

Телевизорите на Hisense вече поддържат приложението Xplore TV

А1 прави безкабелната интерактивна телевизия по-достъпна с нова марка умни телевизори, които поддържат услугата. Телекомът вече предлага два модела на китайския производител Hisense, които поддържат приложението Xplore TV и предлагат много добро съотношение между цена и технически характеристики. Първият модел е достъпният 32-инчов смарт телевизор 32A4BG. Той предлага HD резолюция (1366x768p) и динамичен контраст на картината от 4000:1. Смарт телевизорът предлага всички функции за своя клас като родителски контрол, свързване с приложения като Netflix, YouTube, Disney+ и други. Моделът се предлага на изключително достъпна цена за своите характеристики – 9,99 лева на месец на изплащане за период от 36 месеца с план ТВ 200 MAX. Вторият и по-голям модел от двата е 50-инчовият смарт телевизор 50A6BG. Той предлага 4К резолюция (3840x2160p), Dolby Vision HDR технология за по-добър контраст на картината и отличен звук с решението DTS Virtual:X. Телевизорът е оборудван със скалиращ гъвкав пакет за дообработка на звука, който създава пленяващо аудио изживяване с виртуализиране на съдържание над традиционното стерео и 5.1 конфигурация на говорителите.   Цените на 50A6BG започват от 22.99 лева на месец на изплащане за период от 36 месеца с план ТВ 200 MAX. Двата модела са първите телевизори на Hisense, които поддържат операционна система VIDAA и приложението Xplore TV за смарт телевизор на А1, като всеки модел на марката, произведен след 2021 година, вече също поддържа смарт приложението. То предоставя на абонатите нов начин за гледане на телевизия, който оставя в миналото кабелите, допълнителните устройства и нуждата от второ дистанционно. Смарт телевизорите могат да използват както Wi-Fi, така и стандартна интернет свързаност през кабел, а приложението Xplore TV изцяло замества досегашните приемници, с които се предлага услугата. Липсата на допълнителни устройства означава, че с приложението Xplore TV за смарт телевизор отпада нуждата от посещение на техници за свързване на ТВ услуга от А1. Приложението може да работи, независимо дали потребителите използват интернет от А1 или от друг доставчик. Веднъж инсталирано, приложението Xplore TV за смарт телевизор позволява на клиентите на А1 да използват интерактивни функции, които досега бяха достъпни само в районите с покритие на IPTV технологията, като пауза и стартиране от начало, както и гледане на архив от последните 7 дни.    

comment 0
visibility 1561
Vivacom

Смартфони и смарт устройства на Samsung с отстъпка в онлайн магазина на Vivacom

Vivacom стартира нова онлайн кампания, която включва много от най-актуалните смартфони и умни устройства с марка Samsung. Кампанията започва на 15 април и сред предлаганите в нея модели са с отстъпки, достигащи до 50 лева. Сред тях се отличават Samsung Galaxy A22 5G, Samsung Galaxy A52s 5G и Samsung Galaxy Z FLIP 3 5G 256 GB, умните слушалки Samsung Galaxy Buds 2, както и часовника Samsung Galaxy Watch 4 44MM LTE. Samsung Galaxy A22 5G Този функционален 5G модел на Samsung има 6,6 инчов TFT LCD дисплей, чиято резолюция е 1080 х 2400 px, а съотношението му към екрана - 82,3 процента. Телефонът разполага с тройна задна камера с 48 MP основен сензор. Освен него отзад са разположени още един 5 MP ултраширокоъгълен и един 2 MP сензор за дълбочина. Предната камера е 8 MP. Смартфонът работи с операционна система Android 11. Процесорът му е 8-ядрен MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G (7 nm). Освен мобилни комуникации от пето поколение, той поддържа също безжичните стандарти Wi-Fi 802.11, Wi-Fi Direct, Bluetooth, NFC (Near Field Communication), разполага с FM радио и GPS позициониране. Батерията му е с капацитет 5000 mAh. В рамките на кампанията се предлага с подарък – калъф и защитно покритие. Моделът поддържа 5G мобилни мрежи и е напълно съвместим с мрежата от пето поколение на Vivacom, която е най-бързата в България на базата на анализ на Ookla® на Speedtest Intelligence®[1]. Тя е и най-голямата в страната с покритие в над 220 населени места и курорти.[2] Samsung Galaxy A52s 5G Това е още един много актуален модел с поддръжка на мрежи от пето поколение. Има 6.5-инчов Infinity-O дисплей със Super AMOLED технология, защитен от пето поколение Gorilla Glass покритие. Отличителна черта на модела е четворната задна камера с 64 MP основен сензор. Тя е оптимизирана за висококачествени нощни снимки и разполага също с един 12 MP ултраширокоъгълен и един 5 MP макро сензор. Предната му камера е 32 MP. Процесорът на модела също е 8-ядрен. Той е Qualcomm Snapdragon 778G. Батерията на Samsung Galaxy A52s 5G е с капацитет 4500 mAh и е създадена с редица иновации за оптимизане използването на енергия, което й позволява да издържи до два дни с едно зареждане, дори при активно използване на телефона. Samsung Galaxy Z FLIP 3 5G 256 GB Един от най-красивите смартфони със сгъваем дисплей на пазара се отличава със своя V-образен дизайн. В разгънато положение той се превръща в първокласен смартфон, докато в сгънато е компактен и удобен за носене дори в джоб или малка чанта. Основният дисплей е 6.7-инчов Infinity-O с резолюция 2640 x 1080 px, а вторият - 1.9-инчов. Основната камера на Samsung GALAXY Z FLIP 3 е двойна с 12 MP широкоъгълен и ултраширокоъгълен сензор, а селфи камерата е 10 MP. Телефонът има Snapdragon 888 процесор. Батерията му е с капацитет 3300 mAh. Samsung Galaxy Buds 2 Тези красиви безжични слушалки се отличават със своите компактни размери (17 х 20.9 х 21.1 мм.) и с поддръжката на изкуствения интелект Bixby на Samsung. Сред екстрите им са опция за активно шумопотискане (active noise canceling), гласово събуждане и динамични двупосочни говорители. Слушалките поддържат стандарта IPX2 за водоустойчивост. Имат елегантна кутия за съхранение и зареждане, която се побира лесно в дамска чанта или джоб. Samsung Galaxy Watch 4 44MM LTE Този модел комбинира удобството и красотата на смарт часовниците с пълноценната 4G свързаност и функционалността на мобилните приложения. Той е затворен в лек алуминиев корпус и има 1,4 инчов Super AMOLED дисплей. Може да се управлява с помощта на гласов асистент. Часовникът разполага с множество опции за мониторинг на различни телесни показатели, сред които кръвното налягане, ЕКГ, процентното съдържание на вода в тялото, показатели за здравето на дамите, разширен анализ на съня и дори засичане на падане. Поддържа популярни приложения на Google като Play Store, Google Map, G. Pay, G. Assistant и YouTube Music.    

comment 0
visibility 1352
Air France

Air France стартира програмата си "Air France Act", като представя новата си стратегия за ...

Като част от своя принос за постигане на целите на Парижкото споразумение, което има за цел да ограничи глобалното затопляне до под +2°C, авиационната индустрия трябва да засили своя екологичен преход. Затова Air France стартира програма „Air France ACT“, която представя новата стратегия на авиокомпанията за намаляване на емисиите на CO2. Тази стратегия се основава на 3 приоритета: - намаляване на преките емисии, генерирани от полетите на Air France, - намаляване на непреките емисии, генерирани по веригата от дейностите на компанията, - подпомагане на проекти, които преработват количества CO2 от атмосферата. „Air France ACT“ е прозрачен, реалистичен и научно-обоснован подход, който има за цел да гарантира прехода към екологична околната среда чрез конкретни и измерими действия. Декарбонизирането на авиацията е труден процес, който отнема време. Успехът му зависи пряко от тясното сътрудничество между производителите на самолети, производителите на двигатели, доставчиците на гориво, летищата, службите по контрол на въздушното движение, държавните институции, изследователските институти и академичните среди. 30% по-малко емисии на въглероден диоксид на пътник/км до 2030 г. в сравнение с 2019 г., т.е. 12% по-малко емисии Новите цели за декарбонизация, които компанията си поставя са намаляване с 30% на емисиите на CO2 на пътник/км до 2030 г. в сравнение с 2019 г. В този процент не са включени проектите за преработка на въглеродни емисии, които Air France подпомага чрез партньорски организации, а само мерките за намаляване на преките и непреки емисии. Това представлява 12% намаляване на общите емисии на компанията между 2019 и 2030 г. в следствие на планираните промени в дейността, като за периода от 2005 г. до 2019 г. постигнатото намаление е било 6%. Планираната траектория на развитие се базира на методика за изчисление, разработена от независимата организация SBTi (Science-Based Target Initiation). Тази организация представлява обединение от няколко екологично ориентирани НПО като CDP, United Nations Global Compact, World Wildlife Fund. SBTi e заложила цели за намаляване на емисиите на CO2, генерирани от сектора за въздушен транспорт, които са в съответствие с тези от Парижкото споразумение за ограничаване на глобалното затопляне до под +2 °C. Нетни нулеви емисии до 2050 г. До 2050 г. Air France се стреми да постигне нетни нулеви емисии, т.е. драстично да намали CO2 емисиите от полетите, като същевременно с това участва в проекти, които имат за цел да преработват и компенсират вредни емисии от атмосферата в количества равни на остатъчните такива от дейността и. Пет приоритетни действия за намаляване и избягване на въглеродните емисии За да постигне тези цели, Air France прилага редица мерки като: Обновяване на флота със самолети от ново поколение Airbus A220, Airbus A350 – по-икономични, отделящи до 25% по-малко CO2, с до 33% по-малък шумов отпечатък. До 2030 г. тези самолети ще представляват 70% от флота на авиокомпанията, в сравнение със 7% към момента, благодарение на заложената инвестиционна политика, възлизаща на един милиард евро годишно отсега до 2025 г. Повишено използване на устойчиво авиационно гориво (SAF), което ще намали емисиите на CO2 средно с 80%. От 2022 г. в съответствие с френските разпоредби, Air France ще използва 1% устойчиво авиационно гориво във всички свои полети от Франция. До 2030 г. компанията ще се стреми да включи най-малко 10% SAF във всички свои полети, като достигне до 63% през 2050 г. Техники за екопилотиране: Рулиране на самолетите на земята чрез използване на само един от двигателите, когато е възможно, оптимизирани траектории на полетите с помощта на изкуствен интелект и оптимизиран заход за кацане, в сътрудничество с органите за контрол на въздушното движение. Тези инициативи на добре обучения пилотски състав намаляват вредните емисиите средно с 2 до 3% за година. Избор на кетеринг доставчици, отговорни към опазване на околната средаНа борда на полетите и в салоните Air France предлага местни сезонни продукти, когато е възможно. Компанията също така оферира на клиентите в бизнес класа предварителен избор на ястия преди полети на дълги разстояния, като част от ангажимента за намаляване на хранителните отпадъци. Освен това до края на 2022 г. Air France ще елиминира 90% от пластмасите за еднократна употреба в сравнение с 2018 г. През 2019 г. компанията смени пластмасовите чаши, прибори за хранене и бъркалки с такива, създадени от рециклируеми суровини. Развитие на интермодален транспорт, предлагайки алтернативи на нисковъглеродния транспорт за пътувания на кратки разстояния, в рамките на партньорството между Air France и железопътната компания SNCF. Air France се променя в унисон с екологичните нагласи на своите клиенти, които се стремят да редуцират пътуванията си, да увеличават престоя си или да комбинират бизнес пътувания с тези за почивка. Компанията сe ангажира непрекъснато да намалява отпечатъка си върху околната среда като инвестира в производството на устойчиво авиационно гориво SAF повече от законово изискваното. За да представи по-подробно екологичната стратегия на Air France и всички нейни ангажименти, компанията стартира видео кампания и специален уебсайт „Air France ACT“, насочен към широката публика, достъпен на френски и английски на airfranceact.airfrance.com.

comment 0
visibility 1480
Lidl

100% българско агнешко месо за Великден в Lidl

100% българско агнешко месо ще предложи Lidl за празниците. Веригата ще осигури близо 250 тона родно агнешко месо, с което клиентите да подготвят празничната си трапеза. От родни производители са и козунаците за Великден, както и свежите зеленчуци за салата. Агнешкото месо във веригата ще бъде от общо 8 региона в страната – Русе, Сливен, Кърджали, Пловдив, Силистра, Търговище, Шумен и Разград. По традиция в Lidl, то е със сертификат за качество от световния лидер в контрола на хранителните продукти SGS, като едновременно с това е опаковано в защитена атмосфера, което още веднъж гарантира неговата свежест. За по-голямо удобство се предлага и в практична семейна разфасовка. „За пореден път засвидетелстваме своята подкрепа към българските производители, като предлагаме агнешко месо изцяло от родни производители. В предизвикателни времена като днешните това е особено важно за тях. В Lidl клиентите отново ще открият всичко необходимо за предстоящите празници, с характерното за нас гарантирано качество на добра цена – от агнешко месо и козунаци до богат избор от други празнични предложения“, коментира Боян Георгиев, директор „Стоково снабдяване“, Лидл България. Българско производство са и козунаците, които веригата ще предложи. Разнообразието тук също е голямо – по класически рецепти за любителите на традиционните вкусове, със стафиди, орехов пълнеж и какаови парченца за експериментаторите, от „Фурната на Lidl” или пакетирани от собствената марка „Родна стряха“ и дори такива без консерванти. Яйцата за Великден отново ще бъдат главно от български ферми от районите на Добрич, Горна Оряховица и Сливен. Клиентите ще открият такива с високо съдържание на селен, а за улеснение на по-заетите домакини Lidl ще предложи и боядисани яйца. За всички, които ще спазят традицията и държат на българското, веригата предлага и българска боя за яйца. Финален щрих на празничната трапеза поставя свежата великденска салата, където Lidl отново се доверява на родните производители. Свежите сезонни зеленчуци, сред които салати, краставици, пресен лук, магданоз, пресен чесън, са подбрани от районите на Пловдив и Сандански. Традиционните български вкусове се допълват и от избрани продукти „Родна стряха“, които ще бъдат на специални празнични цени и които още веднъж показват подкрепата на Lidl към българските производители. Клиентите могат да добавят към менюто традиционни месни и млечни специалитети, кори за баница и за първи път под марката „Родна стряха“ – ракия от с. Славянци. Повече информация за актуалните оферти може да откриете в онлайн брошурата на www.lidl.bg, както и в приложението Lidl Plus.        

comment 0
visibility 1387
Сердика Център

Пролетта настъпи в Сердика Център

С покачването на температурите и рязкото повишаване на настроението, знаем, че пролетта вече е настъпила при нас. Аромата на цъфнали череши, като че ли, завладява не само уличните тротоари, но и вътрешните пространства, а тази година не пропусна да се спре и в столичния Сердика Център. По случай наближаващите светли празници Цветница и Великден, търговският център организира специални пролетни активности за своите клиенти, сред които изложение на цветни производители, работилници за деца и редица други изненади. От 15 до 17 април столичният мол ще проведе второ поредно издание на “Тайните градини на Serdika Center”, в което цветни изложители ще представят своите продукти. Посетителите ще могат да избират от широка гама цветя и редки видове растения, с които да  направят дома си по цветен и уютен, а и да намерят време за ново полезно хоби – градинарството. Изложението се осъществява в партньорство с Botanic Lab, които ще обособят специален кът за 3D mapping и виртуална разходка в градски дом и ще покажат на посетителите как всяко пространство може да се превърне в мини ботаническа градина. Входът за „тайните градини“ е свободен и е отворен за посетители всеки ден от 12:00 до 20:00 часа. Сред участниците на изложението ще бъдат Цветна борса “Pro Plants”, които ще предложат различни видове стайни, сукулентни, цъфтящи градински, луковични, листно декоративни и плодни растения, билки и подправки, както и вечнозелени и листопадни храсти и дръвчета. За тези, които търсят да зарадват свой близък, могат да избират от най-различни видове красиви и екзотични цветя и букети от цветарския магазин "Обича ме, не ме обича", предназначени за специални поводи или пък да закупят своя подарък от Eva claymade - бранд за ръчно изработени бижута, вдъхновени от любовта към растенията. Клиентите ги очакват още и продукти от ателие за зелени идеи и подаръци „Phytomorphoses“, мебели за обзавеждане на градината от „Ironic Fair“, ароматни чайове от Artemisia, както и изделия за интериора от 3D Garden. За своите клиенти Сердика Център е подготвил и още едно специално пролетно предложение – забавни великденски работилници за малки и големи на 16, 17 и 23 април, от 12:00 до 14:00 часа пред магазина на Хиполенд. Всеки малчуган, който търси къде да изрази своята креативност, може да вземе участие в “Градини от яйца” – работилница за изработка на триизмерни градини от кори за яйца и черупки, които ще научат най-малките и на темата за рециклиране. С работилницата „Сцени от яйцето” децата сами ще могат да нарисуват/декорират своя заек от чорапче и да го превърнат в свой неповторим авторски дизайн. Малчуганите ще могат да декорират и великденски яйца изцяло по свой вкус в работилницата “Вълшебни стикери“, където всеки стикер представлява приказен герой. Повече информация можете да откриете на сайта на Serdika Center или на страницата на събитието във Фейсбук.                

Бизнес

Логично е бизнес атмосферата в столицата да е най-благоприятна и голям брой български и чужди фирми са се базирали тук. Фирмите, които развиват бизнеса си в София, са с изключително разнообразни дейности - от сферата на услугите до съвременни технологии и иновации.  

Ще се спрем само на няколко бизнес обекта в София.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Конгресният изложбен център, разположен в София, предоставя изложбен терен на редица компании и фирми, за да представят своята дейност пред обществото и останалите представители на бизнес обществото. Центърът има шест зали за бизнес изложби, седем конгресни зали и възможност за паркиране на 700 автомобила. Непрекъснато в Центъра има някакво бизнес изложение. Някои от изложенията имат вече своя традиция. Столичани и гостите на столицата с интерес следят бизнес изложенията Месомания, Светът на млякото, салон на виното и др. 

Конгресният център се намира на удобно място, съвсем близо до The Mall, Техномаркет, Метростанция Цариградско шосе и др.

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Известно е, че Хранкооп полага неимоверни усилия за връщане на доверието на хората към българските ферми и малки производители, които доставят на пазара традиционна биологично чиста храна. Този бизнес остава позабравен в последните години, а това не е редно. Точно поради тази причина Хранкооп е организатор на Фермерските пазари в София. 

На тях малките производители и ферми могат лесно да представят своя бизнес и да спечелят доверието на гражданите. 

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерският пазар Оборище се провежда в центъра на столицата 4 пъти на сезон. На него фермери от цялата страна презентират бизнеса си и печелят хиляди нови доволни клиенти. Всяко издание акцентира върху конкретен бизнес и представя тематично определени малки производители от цялата страна. Заедно с бизнеса на пазара има и обособена арт зона, на която звучи музика, демонстрират се занаяти, правят се забавни работилници. 

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

Този фермерски пазар се организира в продължение на 6 години всяка събота. Тук е процъфтял бизнеса на десетки малки производители и ферми. Всяка събота на щандовете цари огромно разнообразие и бизнес предложения. Разбира се, гостуващите фирми не винаги имат възможност да присъстват всяка събота, затова и се предоставя възможност, ако някой си е харесал нещо от бизнес продукцията на отсъстващ производител, да си поръча продукта онлайн.

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ е общинско дружество, което подкрепя бизнеса в столицата и прави всичко възможно, за да помага. Под опека на дружеството е бизнеса на най-старите и авторитетни столични пазари, а именно Женски пазар и пазар „Димитър Петков“. И двата терена са в централната час на София.

Дружеството си е поставило за цел изпълнението на благородна мисия – да помогне на търговците да развият бизнеса си, а пазарите да станат облагородена част от градската среда. Стремежът е пазарните площадки да са хем удобни за бизнес, в същото време да са привлекателни за клиентите с обстановката и възможността за ползотворни социални контакти. 

„Женски пазар“ и бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Според историческите данни, Женският пазар е най-стария на територията на столицата. След Освобождението той постепенно става най-авторитетния градски пазар, който предоставял много възможности за търговския бизнес. В последните години пазарът беше напълно обновен и вече умело събира павилионите и екологичните продукти, които се предлагат а тях. Бизнесът определено процъфтява. Днес тук се предлагат пресни плодове и зеленчуци. Всеки може да направи консултация с търговците. Те разбират от бизнеса, който развиват. 

Освен български стоки, на щандовете се предлагат и стоки от Близкия изток, редица екзотични подправки. На пазара функционират и заведения за бързо хранене. Така не само клиентите на пазара могат да отдъхнат и да хапнат вкусна и прясно приготвена храна, но и търговците  често отсядат там. Обособен е и детски кът. Така търговците могат да обръщат внимание на бизнеса си и клиентите без да ги притесняват детска глъч и игри. 

На територията на Женския пазар е разположена и галерия „Сердика“. Така на пазарната площадка се съчетават изкуството и бизнеса. Тъй като пазарът е традиционна дестинация не само за бизнеса, но и за туризма, търговците могат да предлагат стоките си и на туристите. 

Търговски изложения с бизнес ориентир

Търговски изложения с бизнес ориентир

Зала „Универсиада“ също често става домакин на редица бизнес изложения, станали любими и чакани с нетърпение от столичани. Родните производители ежегодно презентират своя бизнес на щандовете, подредени в залата на изложението „Произведено в България“. Интересът към българските стоки расте напрекъснато, а броят на щандовете на изложението разсте.

Особено предпочитано е изложението, наречено „Ракия фест“. Нгов домакин тази година беше НДК. На него български и чужди призводители на огнената напитка мерят сили. До момента своя бизнес са представили фирми от Албания, Турция, Гърция, Македония, Сърбия, Китай, Черна Гора и др.

Бизнесът в София не веднъж подава ръка на лечебните заведения за ремонти и подмяна на оборудването. Съвсем пресен пример е финансирането на „Пирогов“ от ЧЕЗ България Инвестмънт. Финансирането е в размер на 6 млн. евро и ще се използват за ремонт на фасадите, покривите, отоплението и осветлението в лечебното заведение.  Бизнес проектът ще бъде реализиран в рамките на една година. Ремонтът ще позволи спестяването на минимум 600 000 лв на година от енергийна ефективност. 

Това не е единствената бизнес компания с големи инвестиции в столицата. Към края на миналата година стана известно, че Инвecтициoннaтa ĸoмпaния "Гaлaĸcи Инвecтмънт Гpyп" планират строежа на нов малък столичен бизнес квартала на мястото на стария завод за електрокари "Бaлĸaнĸap 6-ти Ceптeмвpи". Върху закупения вече терен се предвижда да се обособи смесена мнoгoфyнĸциoнaлнa плoщ, която ще включва търговски обекти, офиси и жилища. Идеята е интересна и доста прогресивна. Очаква се разработването на основния бизнес план и изготвяне на точни изчисления за инвестицията. Припомняме, че компанаията е собственик на xoтeлитe ІntеrСоntіnеntаl Ѕоfіа и Ніltоn Ѕоfіа. 

В края на миналата година от Vivacom демистрираха бизнес възможностите на 5G мрежата. Новата технология предлага много по-висока скорост за пренос на данни и възможност за свързване на милиони устройства на площ от 1 кв.м. Тогава още стана ясно, че новата технология е интегрирана в мрежата, а лицензът за пускането ѝ в действие трябва да бъде получен тази година. Всички сме се натъквали на всякакви спекулации за това колко вредна е 5G мрежата, а всъчщност магнитното лъчение от нейна базова станция се разнява на това на сешоар.

Интер експо и конгресен център в помощ на бизнеса

Фермерски пазари Хранкооп в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Оборище в помощ на бизнеса

Фермерски пазар Римската стена в помощ на бизнеса

„Пазари Възраждане“ в помощ на бизнеса

„Женски пазар“ и бизнеса

Търговски изложения с бизнес ориентир

Прочетете още