Новини от Столица.bg

comment 0
visibility 702
nothing ear 1

Хитовите безжични слушалки Nothing Ear 1 могат да бъдат закупени от Vivacom

Vivacom вече предлага за своите клиенти новите безжични слушалки Nothing Ear 1 – дебютният продукт на създадената през 2020 г. лондонска компания за дигитални устройства Nothing, който за кратко се превърна в хит на пазара и вече има над 150 000 продажби по света. Безжичните слушалки Nothing Ear 1 се отличават с кристален звук и стилен минималистичен дизайн. Едно зареждане на слушалките осигурява 5 часа време на възпроизвеждане и до 34 часа, когато се използва калъфа. Управляват се интуитивно – с помощта на лесни жестове, които могат да се персонализират от приложението. Свързват се с мобилни устройства посредством безжичния стандарт Bluetooth 5.2 и са съвместими с устройства с операционни системи Android 5.1 или по-нова, както и iOS 11 или по-нова. Сред екстрите на Nothing Ear 1 е технологията за активно шумопотискане (Active Noise Cancellation). Освен това те отговарят на стандарта IPX4 за водоустойчивост. Размерите на всяка слушалка са 28,9 х 21,5 х 23,5 мм., а теглото й е едва 4,7 грама. Кутийката от своя страна е с размери 58,6 х 58,6 х 23,7 мм. и тежи 57,4 грама. Капацитетът на батерията на слушалките е 31 mAh, а този на кутийката 570 mAh. Nothing Ear 1 могат да бъдат закупени на цена от 6,98 лв. на месец в комбинация с мобилен план Smart L+.    

comment 0
visibility 437
А1

Дербита от Италия и Нидерландия и бойно зрелище от UFC този уикенд по MAX Sport

Две големи европейски дербита ще предложи програмата на MAX Sport през този уикенд. В Италия предстои сблъсъкът между Милан и Ювентус. Двубоят е в неделя от 21:45 ч. и ще бъде предаван пряко по MAX Sport 3. И двата отбора влизат в мача с ясната цел да не губят точки. Милан в момента заема 2-ро място в класирането на Серия А с 2 точки по-малко от лидера Интер. Ювентус пък е на 5-а позиция с 1 точка изоставане от топ 4 и местата, даващи право на участие в Шампионската лига. „Росонерите“ в последния кръг изненадващо загубиха като домакини от Специя и пропуснаха да оглавят класирането, а сега имат далеч по-тежката задача да се изправят срещу Юве. „Бианконерите“ пък навлизат във все по-силна форма след слабия старт на сезона и в момента са в серия от 8 поредни мача без поражение в шампионата, от които 6 бяха спечелени. Двата тима имат паритет по отношение на последните мачове помежду си. През миналия сезон те си размениха по една победа, а през първия полусезон на настоящия завършиха наравно 1:1. Дали сега ще има победител зрителите ще могат да разберат на 23 януари от 21:45 ч. пряко по MAX Sport 3. В неделя е и едно от големите дербита на нидерландския футбол – ПСВ Айндховен – Аякс. Интригата в него е още по-голяма, тъй като двата тима са директни съперници в борбата за първото място в Ередивизи. След 19 кръга ПСВ е лидер с 46 точки, а Аякс е на 2-ра позиция със само точка по-малко. И двата тима показват солидна форма в последно време, като „филипсите“ са в серия от 5 поредни победи, а тимът от Амстердам е с 3 поредни успеха и общо 6 победи в последните си 7 мача. Последните срещи между двата отбора през този сезон показаха, че всеки един от тях може да вземе сериозно надмощие над другия. През октомври Аякс спечели с 5:0, а преди това, през август в мача за суперкупата на Нидерландия, ПСВ Айндховен бе почти толкова категоричен и победи с 4:0. Тези резултати предвещават зрелищно дерби, което ще бъде излъчено на 23 януари от 15:30 ч. пряко по MAX Sport 1. Програмата на спортните канали на А1 ще предложи зрелище и емоции и за феновете на бойните спортове. Още е началото на 2022-ра, а ни очаква мача на годината в UFC. В основното събитие на UFC 270 в битка за титлата в тежка категория ще се изправят Франсис Нгану и Сирил Ган. Нгану ще излезе за първа защита на титлата си, след като я спечели срещу Стипе Миочич в края на март 2021-ва. Камерунецът стигна до този успех след нокаут във втория рунд, а за да стигне до мача срещу Миочич, преди това той спечели 4 поредни победи с нокаут още в първите си рундове. Фаворит, поне на букмейкърите, в предстоящия двубой обаче е Ган. Французинът е със статут на временен шампион в категорията и до момента е непобеден в октагона. Той има 10 победи в 10 мача в смесените бойни изкуства, а 7 от тях са постигнати в UFC. По време на галавечерта, преди мача между Нгану и Ган, ще се състои и още една битка за титла. Тя ще е в категория муха между Брандън Морено и Дейвисон Фигейредо. Двете битки за титла и UFC 270 зрителите ще могат да гледат на 23 януари от 05:00 часа сутринта пряко по MAX Sport 2.    

comment 0
visibility 145
очила

Кои са най-предпочитаните марки за мъжки очила?

Ако един мъж иска да направи силно първо впечатление, трябва да държи на външния си вид. Когато избира нужните аксесоари, добре е да знае какви очила да сложи, защото всеки носи отговорност за здравето на очите си. За останалото – думата имат модните дизайнери. Когато разглеждате актуалните мъжки предложения, изберете подходящите за себе си модели, според собствения си стил и вкус. Уверете се, че те отговарят на формата на лицето ви, тъй като правилният чифт мъжки очила има способността да подчертае предимствата и да прикрие недостатъците.  Следвайте модните тенденции, за да излъчвате самочувствие, но винаги търсете мъжки модел, който съответства на вашия начин на живот. Когато пробвате очила, следете горната част на рамката да върви по линията на веждите. Така ще избегнете постоянно учудената физиономия, която се получава, ако веждите много изскачат над стъклата.  Не е задължително мъжките варианти да бъдат традиционно в черно, сиво или кафяво. Ако сте готови за нещо по-свежо и пъстро, помислете към кои цветове да се насочите. Прехвърлете наум какво има в гардероба ви и с какво най-често ще бъдете облечени. Цветният акцент може да бъде достатъчно изискан и естетически издържан, ако е подбран правилно. Смело можете да подходите и към елегантни предложения, включващи шарени комбинации и релефни надписи върху рамките. Най-предпочитани марки Марковите мъжки очила с диоптър, освен корекция на зрението, предлагат удобство и комфорт, добавят финален акцент към визията на всеки мъж. Кръглите варианти продължават да бъдат сред търсените. Те притежават силата да омекотяват чертите, като същевременно са забавни и придават доза закачливост. Познатият дизайн на мъжките очила тип “авиатор” властва от миналия век и по всичко изглежда, че тенденцията ще се запази. Колкото е класически и вечен, толкова е уникален и стилен. Всеки може да открие любимите си мъжки аксесоари сред най-предпочитаните марки: Hugo Boss, Dior, Pierre Cardin, Dolce&Gabbana, Armani, Kwiat, Ray Ban, Marc Jacobs. Как да проверим дали очилата са оригинални? Колкото и да внимаваме и да се чувстваме сигурни, винаги има риск да попаднем на фалшиви стоки. Когато купуваме очила или нови диоптрични рамки, нямаме право на грешки, тъй като залогът е нашето здраве и качество на живот. Можете да разпознаете оригиналните продукти, стига да сте запознати с основните детайли, които ги отличават от ментетата: Цената – в началото обърнете внимание на цената. Ако тя ви изглежда подозрително ниска, най-вероятно става въпрос за реплика. Качеството струва пари и никаква оферта, маскирана като изгодна промоция, не може да прикрие измамата; Номер – отвътре на рамката трябва ясно да виждате изписан номер на модела. Ако липсва или се чете с усилие, значи нещо не е както трябва; Стикер – съмнително е и ако стикерът върху лещата е здраво залепен с лепило, което трудно се почиства. Подобна технология при изработката на маркови изделия не се използва; Боя – лесно ще разпознаете фалшификата, ако видите следи от боядисване. Истинските мъжки очила не се правят така. Те са изработени от качествени материали в естествен цвят, който не се променя с времето – нито изсветлява, нито става по-тъмен; Опаковка – напълно оправдани ще са съмненията ви, ако опаковката, в която ви предлагат аксесоара за очи, е неподходяща – непрофесионална и несъответстваща на продукта.  Марковите очила са част от ежедневието на активния мъж. Те трябва да му пасват идеално както на работното място, така и в свободното време. Ако се чувства еднакво уверен и спокоен вкъщи, по време на спортни занимания или екстремни натоварвания, значи вече има това, което му трябва.    

Реклама
comment 0
visibility 520
Air France

Air France ще лети до 4-та дестинация в Канада

От 17 май Air France добавя Квебек към дестинациите си в Канада, вторият по големина пазар за дълги разстояния на авиокомпанията. До момента компанията изпълнява до 3 седмични полети до Монреал, Торонто и Ванкувър. Полетите до Квебек, летище YQB /Жан Льосаж дьо Кебек/ ще се изпълняват от летище Шарл дьо Гол в Париж с Airbus A330-200, оборудвани с новите по-комфортни кабини, с капацитет от 224 места. Разписанието на полетите подлежи на промяна в зависимост от ограниченията за пътуване. От компанията съветват клиентите да проверят преди полет ограниченията за пътуване и необходимите документи за страната, до която пътуват. Кабините на Airbus A330-200, с които ще се изпълняват и полетите до новата канадска дестинация, наскоро бяха напълно преоборудвани и вече предлагат повече удобства, част от тях е и  Wi-Fi връзката по време на целия полет. Седалката в Business класата се превръща в удобно легло с дължина 2 метра, а в Premium Economy се накланя на 130° и е една от най-широките седалки на пазара. Удобството за пътниците в икономичната класа се гарантира от седалка с ергономична пяна и  накланяне на 118°. В допълнение, всички седалки са оборудвани с най-новото поколение развлекателна система, предлагаща над 1000 часа филми, телевизионни сериали и други програми на HD сензорни екрани и индивидуални USB гнезда. Квебек е столицата на едноименната канадска провинция. Градът е разположен около устието на река Сейнт Лорънс. От 1985 г. Квебек е класифициран като обект от световното наследство на ЮНЕСКО с неговия исторически център - Старият Квебек. Градът е средище на множество фестивали и големи културни събития през цялата година. Изключителните природни паркове в региона и в източната част на провинцията очароват туристите със своята красота и природни забележителности. ***** Като част от търговската си политика, авиокомпанията предлага напълно променливи билети за пътуване до 30 юни 2022 г., които са закупени до 28 февруари 2022 г. Клиентите могат да променят резервацията си безплатно или да поискат ваучер за възстановен кредит, ако вече не желаят да пътуват. Ако полетът бъде отменен от авиокомпанията, клиентът има избор да отложи пътуването си, да поиска пълно възстановяване на сумата, платена за билета или да поиска кредитен ваучер, който също се възстановява, ако не е използван. Здравето и безопасността на  клиентите и персонала продължават да бъдат основен приоритет на Air France. Авиокомпанията  прилага най-високи здравни и хигиенни мерки на всеки етап от пътуването. Всички повърхности, с които клиентите имат контакт, се дезинфекцират преди всеки полет, а пътниците са задължени да носят предпазна маска на борда на самолета и през цялото време на пътуването. Въздухът в кабината се обновява на всеки 3 минути, а системата за пречистване на въздуха на борда на самолетите е оборудвана с най-високо ниво на ефективност HEPA филтри, идентични с тези, използвани в болничните операционни зали. *Реклама        

comment 0
visibility 286
рафтове

С рафтовете усвоявате пространството оптимално

Всички мечтаят за уютен дом, но мнозина смятат, че това е възможно само ако има място за люлеещ се стол, за луксозна баня или камина. Но истината е, че може да се създаде уют и без тези неща и дори в малък апартамент. Когато се мисли и говори за декорация е ясно, че рафтовете са една от онези опции, от които никога не бива да се лишаваме и пропускаме. Те са необходими за всяка една част от дома и освен, че са красиви декоративни детайли, но и също така са единица за съхранение. Винаги има рафтове, които ще отговарят на нуждите и помещението ви. Ето няколко чудесни идеи, от които може да се възползвате. Рафтове за книги По стените на стаята, която сте избрали, например спалня или детска стая, да поставите рафтове, може да заложите на няколко малки отворени рафтове за съхранение на цветни публикации с кориците навън, книги или интересни плочи за грамофон. Ефекта ще бъде поразителен и ще спестите доста място, без да се лишавате от така желания интериор. Ъглови рафтове Един такъв рафт би бил чудесен в тясна тоалетна върши чудесна работа. Ъгловия рафт е много компактно и функционално парче, което няма да преи по никакъв начин на тоалетната. Висящи рафтове Ако банята ви е наистина малка и нямате място за каквито и да било излишни мебели, насреща са висящите рафтове. Могат да бъдат поставени над вратата на банята и да се използват за съхранение на чисти кърпи и почистващи препарати. Отворени рафтове Когато апартамента е изключително малък трябва да заложите на отворените рафтове, защото те по никакъв начин не отстъпват на масивните гардероби и стелажи, които между другото заемат доста място. Друга добра идея е този тип рафтове да бъдат разположени в банята в близост до умивалника, съхранявайки всякакъв вид козметика на него. Удобно и практично. На пръв поглед изглежда невъзможно да получите онази визия за която сте мечтали, поради липса на нужното пространство. Това съвсем не е така. Идеята е да премислите, огледате и да прецените вариантите, които имате и най-вече при оборудване на малка стая да не пропускате дори и най-малките и на пръв поглед глухи пространства. Собствениците на малки апартаменти, трябва да обърнат особено внимание на компактните рафтове, удължените нощни шкафчета. Вертикалното съхранение също е много добро решение и значително се спестява полезно пространство. Малките пространства, апартаменти и помещения са истинско съкровище за най-интересните интериорни идеи. Именно в тях и техните малки размери се показва максимално професионализма и потенциала, който е вложен. Всеки един човек може да подреди лесно една голяма стая, докато при малките пространства, най-важното правило е правилно организиране на пространството и мебелите за съхранение. Една чудесна идея, която много дизайнери използват за да направят малкия интериор интересен са геометричните фигури и форми. Те привличат вниманието, изтласкват визуално стените назад и разбиват пространството. Бъдете смели, експериментирайте и се възползвайте от всякакви интересни трикове, които ще бъдат полезни за всяко едно тясно пространство. Няколко чудесни идеи за декориране на малък апартамент За да избегнете чувството, че се намирате като в "кутия", се възползвайте от тези чудесни идеи, които ще ви дадем по-долу: Светла палитра Никога не пренебрегвайте избора на цветовата палитра. Повечето хора пренебрегват този фактор, поради насочените си мисли какъв да бъде цвета на мебелите. Що се отнася до интериорния дизайн на малки апартаменти, цветовата палитра идва на помощ за да създаде илюзията за повече простор. За целта винаги се използват по-светлите тонове, като беж, бяло и всички пастелни нюанси, които ще помогнат да се създаде усещане за по-отворено пространство. Пастелните цветове винаги придават онзи мек външен вид и правят стаята да изглежда по-светла и по-голяма. Винаги може в допълнение да добавите и по-смели цветове, като акцент. Огледалата Доказано е, че огледалата могат да направят стаята доста по-голяма. Те създават перфектната илюзия за дълбочина, докато отразяват светлина дълбоко в стаята. Окачете огледало на празните стени за да успеете да разширите визуално ограниченото пространство. Светлината Ако в пространството ви няма много естествена светлина, помислете за поставяне на осветителни тела, които да подобрят вашето пространство по подобен начин. Просто не забравяйте да изберете неутрална крушка, вместо ярко бялата и студена светлина.    

comment 0
visibility 1216
Dekre Emag

eMAG със сертификат ДЕКРА за COVID-19 стандарт за безопасност

В отговор на новите отговорности на бизнеса, възникнали в контекста на глобалната пандемия, както и на нуждите и очакванията на клиентите и служителите си, eMAG сертифицира своите шоуруми в България по стандарта на ДЕКРА за доверен обект – хигиенни мерки. Сертификатът се получава след цялостен одит спрямо насоките на Световната здравна организация (СЗО) за прилагане и непрекъснат мониторинг на мерките за безопасност. Платформата за онлайн търговия има три шоурума в България – в столичните Serdika Center Paradise Center и в Mall Plovdiv, който отвори преди два месеца в Пловдив. Към момента това са единствените търговски обекти в страната със сертификат ДЕКРА за безопасност. ДЕКРА е европейски стандарт, базиран на изчерпателни одити, който установява съобразяването и прилагането на насоките на СЗО и на местните институции, регулиращи правилата за здравословни и безопасни условия на труд, прилагане и мониторинг на мерките за превенция. Сертификатът удостоверява, че съответният обект ги прилага и следи чрез предприемане на превантивни мерки  в зоните на взаимодействие с клиенти и куриери, при оперативно-логистичните потоци и останалата специфична дейност. Част от процеса на сертифициране е идентифициране на районите с висок риск и прилагане на подходящи процедури за поддръжка и реакция, както и специално обучение на персонала и следване на добри практики за безопасност, превенция и ограничаване на риска. Срокът на валидност е 6 месеца от датата на оценка, последвана от повторна оценка, която удължава валидността с още 6 месеца.  „Сертификатът ДЕКРА за нашите шоуруми е не само потвърждение за усилията, които полагаме за сигурността на клиентите и служителите ни, но и знак за най-високите стандарти в бизнеса, които винаги се стремим да следваме. Преминахме успешно независим, международно признат одит, покриващ десетки критерии, за да могат нашите клиенти, колеги и партньори да имат спокойствието, че търговските ни обекти спазват всички нужни норми и изисквания за безопасност”, каза Силвиу Гугуи, управител на eMAG България. Зеленият знак за ДЕКРА сертифициране за COVID-19 стандарт за безопасност се намира на входа на всеки от шоурумите на eMAG. От платформата за онлайн търговия препоръчват на клиентите да спазват дистанция и насърчават безкасовите плащания за сигурно и безопасно шопинг изживяване.    

comment 0
visibility 1052
видове крушки

Какви видове крушки за фарове се предлагат

В един добър автомобил се използват около 200 различни светлинни източника: външни светлини, вътрешни светлини, осветление на таблото... Докато липсата на повечето от тях ще причини само временно неудобство, това не може да се каже за фаровете: правилно работещите къси и дълги светлини и фарове за мъгла са въпрос на безопасност за водача и всички около него на пътя. Снимка от avtochastionline24.bg Видове крушки за превозни средства Днес производителите предлагат три основни вида автомобилни крушки: халогенни, ксенонови и светодиодни, като всички те са търсени от потребителите. Всеки от тях има предимства и недостатъци, които се вземат предвид при избора. Обикновените крушки с нажежаема жичка вече почти не се използват, особено в чуждестранните автомобили. Халогенната крушка е модификация на стандартната крушка с нажежаема жичка, един вид класическа. Той също има волфрамова нишка, но тя се нагрява до много по-висока температура (3000 °C). Той е защитен от изгаряне с газ, който се вкарва в основата му под голямо налягане. Безспорните предимства на тези лампи са огромната гама от модели, отличната работа при лошо време и мокър асфалт, средното ниво на консумация на енергия, достъпната цена. Но основният недостатък е краткият живот, сравним с този на обикновена крушка с нажежаема жичка (700 часа), податливостта на вибрации и по-лошият светлинен поток от другите видове лампи. Освен това крушките с нажежаема жичка се нагряват силно и в крайна сметка износват поликарбонатния рефлектор и разсейвателя на фара. Въпреки появата на по-модерни автомобилни лампи обаче халогенните лампи са търсени и все още се монтират на повечето модели автомобили, а производителите продължават да ги усъвършенстват. Ксеноновите лампи (HID или газоразрядни) са следващото поколение автомобилни лампи. В тях вече не се използва нажежаема жичка, а източникът на светлина е плазма - йонизиран газ, който дава ярко сияние. В зависимост от газовия състав лампите могат да имат топла и студена светлина, което позволява да се избере най-удобният за водача тип лампа. Предимствата на ксеноновите лампи са дългият живот (3000-4000 часа), ниската степен на повреда (лампата не се страхува от разклащане и прегряване) и много ярката светлина. Недостатъкът на ксенона е високата консумация на енергия, необходимостта от инсталиране на допълнителни преобразуватели на напрежение (от 12V до 10-20kV) и, разбира се, високата цена. Инсталирането на ксенон изисква лична отговорност: ярката светлина може сериозно да заслепи водача на насрещно движещ се автомобил, ако фаровете не са регулирани правилно. Светодиодните лампи са най-модерният и авангарден вариант. От битовата употреба светодиодите бързо навлязоха в автомобилната индустрия, като първоначално се използваха главно за габаритни светлини, странични светлини и вътрешно осветление, а едва през последните години започнаха да се използват за предни светлини. Предимствата на светодиодните крушки им позволяват да се конкурират успешно с ксеноновите лампи: ниска консумация на енергия (1,4 А срещу 5 А на халогенните лампи и 3-4 А на ксеноновите), дълъг експлоатационен живот, широк избор на температура на светене, липса на UV спектър (не развалят фаровете). Светодиодните крушки не се страхуват от вибрации поради липсата на газ (твърдотелни източници на светлина). Но има и недостатъци: доста висока цена, по-малка дисперсия и обхват на светлинния сноп (в сравнение с ксеноновите лампи) и следователно по-малка ефективност при шофиране с висока скорост по селски (неосветени) пътища. В същото време LED фаровете за дълги светлини могат сериозно да заслепят водачите на насрещно движещи се автомобили (последното поколение лампи вече има този недостатък). Смяна на крушки. По-добре ли е да го направите сами или в сервизен център? Запомнете! Смяната на крушките е само на пръв поглед проста процедура. Ако смятате, че можете да извършите подмяната на крушката сами или с помощта на механик от "гаража", жестоко се лъжете. Тъй като автомобилният фар е доста сложна конструкция, включваща рефлектори, лещи и редица други елементи, неговото разглобяване и подмяна също трябва да се извършват при подходящи условия, като се използват подходящи инструменти и оборудване. В края на краищата, при подмяната на елементите на осветлението на всеки автомобил е много важно да се избегне и най-малката повреда на лампите и другите компоненти.    

comment 0
visibility 1249
А1

Потребителите на А1 Wallet вече могат да заплатят битовите си сметки през телефона

Дигиталният портфейл А1 Wallet вече дава възможност, която улеснява потребителите в плащането на битови сметки. Без значение дали са избрали план Standard или Premium, те могат да правят това директно в приложението. В списъка с доставчици на услуги, за които могат да се извършват плащания, са банки, телекомуникационни оператори, ВиК, електроразпределителни дружества, бързи кредити и други. Пълният списък с доставчици може да бъде открит в самото приложение. За да се възползват от опцията, потребителите на А1 Wallet трябва да влязат в меню „Услуги“ и да изберат опцията „Битови сметки“. Там ще открият 4 опции, към които могат да добавят своите услуги – сметка за вода, сметка за ток, сметка за телефон или друга сметка. При избор на една опция ще се зареди списък с доставчици за съответната категория. След като въведат своите клиентски данни, в зависимост от конкретния доставчик (например – клиентски номер), потребителите трябва да натиснат бутона „Запази“ и сметката ще бъде добавена в техния А1 Wallet. За да извършат плащане, те трябва да изберат бутон „Плати сметките“, което ще визуализира списък с „Моите сметки“. За да се гарантира сигурността на плащанията, А1 Wallet изисква идентификация с пръстов отпечатък, лицево разпознаване или ПИН код при всяко плащане на сметка. Плащанията на сметки ще бъдат безплатни за потребителите до 15.03, а след това ще се добавят символични такси за обработка, в зависимост от плана, който са избрали абонатите на А1 Wallet. В случай че използват план Standard, ще се начисляват по 19 стотинки на плащане, а с план Premium – по 10 стотинки. А1 Wallet позволява на потребителите да следят своето потребление, като плащанията на сметки се добавят в отчетите за разходи, които дигиталният портфейл предлага. За да са сигурни, че няма да пропуснат плащане, потребителите могат да разчитат и на нотификации на своя смартфон, винаги когато в А1 Wallet е налична нова сметка за плащане. Услугата за плащане на битови сметки е достъпна за всички потребители на A1 Wallet, без значение дали са абонати на други услуги от А1 или не. Тези, които имат сметки към телекома, ще имат възможност да заплатят своите задължения към компанията по избран от тях начин - по ЕГН, мобилен номер и точен номер на фактура. Дигиталният портфейл А1 Wallet e съвместим с Android, iOS и HarmonyOS устройства, и може да бъде открит съответно в Google Play, AppStore и AppGallery, а изтеглянето и регистрацията са напълно безплатни.    

comment 0
visibility 1367
Pay by VIVACOM

Плащане на битови сметки в дигиталният портфейл Pay by Vivacom без такса до 14 март 2022

Дигиталният портфейл Pay by Vivacom вече дава възможност на своите клиенти да плащат битови сметки директно през приложението. И това не е всичко - до 14.03.2022 г. потребителите няма да имат такса за плащане на сметка[1]. Потребителите имат възможност да добавят своите битови сметки, да напишат собствено описание на абонамента, да следят неплатените си сметки, като получават нотификации на телефона си. Имат и удобен достъп до историята на плащанията. Новата функционалност обогатява финтех портфолиото на Vivacom, предлагайки още по-голямо удобство и бързина. Новата услуга е достъпна за всички потребители на дигиталния портфейл Pay by Vivacom, след като изтеглят най-новата версия на приложението. Част от включените доставчици са Vivacom, Софийска вода, ЧЕЗ, Кредисимо, Фератум, Уникредит, СОТ 161, ASP, Grabo, VipOferta и много други. Пълна информация за новата функционалност в дигиталния портфейл Pay by Vivacom можете да откриете тук. Услугата се осигурява чрез Pay by Vivacom от Интеркапитал груп АД (Cashterminal), като представител на съответните доставчици. Платежните услуги през приложението Pay by Vivacom се предоставят от „Пейнетикс“ АД – дружество за електронни пари, притежаващо лиценз, издаден от БНБ с решение №44 от 11.04.2016 г. БТК ЕАД е доставчик на приложението Pay by VIVACOM и представител на „Пейнетикс“ АД, вписан в регистъра на БНБ по чл.19 от ЗПУПС. „Файър“ е доставчик на технически услуги за БТК ЕАД. [1] За сметките към ЧЕЗ се начислява 1% комисиона.    

comment 0
visibility 1250
Пътна помощ

Пътна помощ за различни превозни средства

Репатрирането на леки автомобили, джипове, микробуси, моторни превозни средства, както и специално оборудване става все по-достъпно за всеки в наши дни. Поръчки за това се предлагат денонощно. Репатракът тръгва до няколко минути след получаване на обаждането за помощ на пътя. На клиентите се гарантира абсолютната безопасност на автомобила по време на товарене на платформата и транспортиране. Независимо от метеорологичните условия, Пътна помощ работи седем дни в седмицата, може да разчитате на тях. Използват се модерни платформи с разширени възможности. Подходящи са за решаване на проблеми с повишена сложност, включително транспортиране на повредени автомобили във всякакви условия. Товаренето на превозните средства се извършва бързо благодарение на хидравличните платформи, които значително опростяват и ускоряват процеса. Пътна помощ за мотоциклети Задължително е да се постави мотоциклета вертикално, това е единственият начин да се гарантира безопасност на възлите. Поради тази причина репатрак, използван за превоз на моторни превозни средства, са оборудвани със специални устройства за закрепването му към платформата. Може да се поръча превоз на няколко мотоциклета (скутера), като максималният брой е до пет броя. Тази услуга често се поръчва от собственици на автокъщи или производители на моторни превозни средства, които изпращат мотоциклети на изложение или на събори. Пътна помощ за джипове Транспортирането на джипове е значително предизвикателство. Те се характеризират с по-голяма маса от тази на леките автомобили, следователно камионът с платформа трябва да има по-голяма мощност и товароносимост. Автомобилите с висока проходимост трябва да се натоварват внимателно и не трябва да се манипулират по същия начин като камионите. Най-големите усложнения възникват, когато е необходимо транспортиране на джип с блокирано или счупено шаси, значителни повреди на рамката и каросерията. Голямата маса на този вид транспорт причинява друг проблем: трудният процес на товарене в случаите, когато колелата са блокирани. Специалистите на фирми, занимаващи се с Пътна помощ в София притежават достатъчна квалификация и опит за изпълнение на задачи с повишена сложност. Те осигурят бързо товарене на автомобила, грижат се за безопасното му транспортиране. Пътна помощ за микробуси Пътна помощ извозва отговорно и микробуси. Този тип автомобили, тежки и обемисти, се нуждаят от внимателно боравене. Само професионалисти, които могат да репатрират микробус бързо и без повреди, могат да работят с такава техника. Основните изисквания за извозване и транспортиране на микробуси: висока товароносимост. Използват се кранове с голяма мощност, подсилени платформи. При поръчка за репатриране на микробус, клиентът трябва да предостави пълна информация за неговите повреди, модел, приблизителни размери. Познавайки тази информация, специалистите от Пътна помощ ще изберат подходящ камион за изтегляне. Пътна помощ за камиони Превозът на камиони представлява доста трудности. Той има голямо тегло, големи размери и често върви със спомагателно оборудване, платформи и други устройства. Най-често за транспортиране на камиони се използва твърд съединител, понякога частично натоварване. Използването на твърд теглич е оптимално за автомобили с повредена спирачна система. Ако предната част на камиона е на платформата на камиона, задната ще върви по магистралата. В случай на сериозна повреда на камиона, този метод ще е неподходящ, трябва да се използват платформи с голяма товароносимост, както и специални повдигащи устройства за товарене на превозното средство на платформата. Понякога е необходимо да се евакуира камион заедно с товара. В този случай трябва да се организира процеса много внимателно. В най-тежките случаи е препоръчително да се извършват ремонтни дейности на мястото на авариралия камион.    

comment 0
visibility 1374
Жълти стотинки

79 медала спечелиха българските национални отбори по природни науки през изминалата 2021 г...

Младежите от Сдружението на олимпийските отбори по природни науки продължиха да доказват своите способности пред целия свят, печелейки престижни медали. През 2021 г. постиженията им бяха доказани на 16 авторитетни състезания – международни, европейски и балкански олимпиади по химия, физика, информатика, математика, биология, лингвистика, астрономия и астрофизика. В рамките на изминалата година българските национални олимпийски отбори по природни науки спечелиха общо 79 медала, сред които 13 златни, 30 сребърни и 36 бронзови, както и една почетна грамота. За сравнение през 2020 г. броят на отличията е 53 (8 от които златни), а през 2019 г. - 76 медала (сред тях 12 са златни). От 1959 г. насам, когато се провежда първата олимпиада - тази по математика, България е натрупала над 1100 отличия.   Българските национални се обучаваха, подготвяха и състезаваха в необичайна обстановка. Макар домакинствата от Европа и Азия да бяха единствено виртуални, това не попречи на най-добрите ни ученици да представят България изключително достойно. И въпреки че церемониите по откриване и награждаване се осъществяваха в онлайн платформи, а медалите се доставяха по пощата - заслужените отличия говорят сами за себе си. С тези световни признания българските ученици отново поставят страната ни на световната карта на бъдещите надежди в сферите на различни научни дисциплини. За да продължат своето развитие и прогрес, зад тях застава и най-голямата благотворителна инициатива на Vivacom – Операция „Жълти стотинки“, чието 10-то издание тече в момента и ще продължи до края на януари т.г. Събраните средства ще бъдат дарени на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН). Те ще се използват за обучения, лабораторни занимания, осигуряване на лектори, разработване на задачи и специализирана подготовка по съответните научни дисциплини. Средствата за сдружението се набират в касичките на Операция „Жълти стотинки“, позиционирани в магазините на Vivacom и в търговските обекти на партньорите на кампанията. Другите начини за дарение са, чрез изпращане на SMS с текст DMS OLYMP на номер 17 777, през дигиталният портфейл Pay by Vivacom от меню „Изпрати“, секция „Дари с Pay by Vivacom” или директно на дарителската сметка на Сдружението на олимпийските отбори по природни науки (СООПН) в Банка ДСК, IBAN: BG39STSA93000021807995. „Изключително съм горда, че за поредна година българските младежи доказаха на света своите способности. На почти всяко състезание има спечелено отличие, като има няколко специални момента, които заслужават внимание - България запазва 5-ото място в света по общ брой медали по информатика, а отборът по биология отбеляза най-големия си успех досега с два златни, един сребърен и един бронзов медал. Щастлива съм, че заедно с Vivacom и всички дарители можем да насърчим и подкрепим успехите на тези интелигентни младежи с Операция „Жълти стотинки“, която вече над 10 години подкрепя социални каузи в името на деца и младежи”, каза Веселка Вуткова, директор „Корпоративни комуникации“ на Vivacom.   Операция „Жълти стотинки” се реализира в партньорство с Българския дарителски форум и с подкрепата на редица корпоративни и медийни партньори, които застават зад тази кауза. Повече информация за кампанията на www.vivacomfund.bg        

comment 0
visibility 1054
KLM

Самолети на Air France-KLM ще летят с устойчиво авиационно гориво

Air France, KLM и Transavia започват да интегрират устойчиво авиационно гориво при полети, излитащи от Франция и Холандия. Подмяната ще се реализира с 0,5% до 1% от общото количество гориво, използвано годишно. Плановете на Групата на Air France-KLM за декарбонизация е да ускори включването на устойчиво авиационно гориво (SAF) до 5% от общото използвано гориво до 2030 г. и до 63% през 2050 г. Използването на новото екологично гориво е част от стратегията на Групата за устойчивост и от основно значение за декарбонизацията на авиацията. В момента, устойчивото авиационно гориво се произвежда от използвано готварско олио или остатъци от горско стопанство и земеделие. Използваните суровини могат да се прилагат без да се модифицират самолети, които в момента са в експлоатация. Въвеждането на устойчиво авиационно гориво ще намали отпечатъка на полетите средно с 80% през целия им жизнен цикъл и наред с обновяването на флота и екопилотирането ще бъдат в основата за постигане на амбицията за нулеви емисии на CO2 до 2050 г. Air France-KLM е един от пионерите в използването на SAF с първите полети, извършени с новото гориво още през 2011 г. Днес Air France-KLM активно подкрепя създаването на промишлен сектор, специализиран в производството на SAF, особено в Европа, така че авиационният сектор да може да се възползва от тези горива в достатъчни количества и на цена, която насърчава широкото им използване. При липса на промишлено производство, разходите за използване на устойчиви авиационни горива са четири до осем пъти по-високи от тези на изкопаемите горива. От 10 януари 2022 г. всички клиенти на авиокомпаниите на Групата ще допринесат за постепенното внедряване на устойчивото авиационно гориво чрез заплащането на символична сума. Размерът ѝ ще зависи от разстоянието на пътуването и избраната класа. За Air France и KLM тя ще варира от 1 до 4 евро в Economy салон и от 1,5 до 12 евро в Business. Точната сума ще бъде изписана в подробностите за тарифите на всеки един билет. При авиокомпания  Transavia сумата за устойчиво гориво ще бъде интегрирана директно в самата тарифа. От 13 януари, клиентите, които желаят да допринесат за каузата, ще могат да го направят и чрез  закупуването на допълнително устойчиво авиационно гориво. По-късно през годината, членовете на програмата Flying Blue също ще могат да купуват еко гориво със своите натрупани мили. Повече информация за ангажиментите на Air France-KLM Group за устойчиво развитие: https://sustainabilityreport2020.airfranceklm.com/en/    

comment 0
visibility 1343
Vivacom

Смартфоните на месец януари от Vivacom са Samsung Galaxy Z Flip3 5G и Samsung Galaxy S21 F...

През първия месец от новата година смартфоните на месеца в търговската мрежа на Vivacom са Samsung Galaxy Z Flip3 5G 128GB и Samsung Galaxy S21 FE 5G. Това са два от най-добрите модели на Samsung, с богата функционалност, висока производителност и работят в 5G мрежата на оператора, която е най-бързата в България на базата на анализ на Ookla® на Speedtest Intelligence®[1] . Тя е и най-голямата в страната с покритие в над 220 населени места и курорта[2]. Смартфоните ще могат да бъдат закупени от оператора при атрактивни условия – с 36-месечен лизинг, в комбинация 2-годишен абонамент за мобилните тарифи Unlimited 50 и Unlimited 150 5G. По този начин Vivacom прави 5G устройствата още по-достъпни за българските потребители, в комбинация със своите мобилни услуги от пето поколение. Samsung Galaxy Z Flip3 5G е един от новите смартфони със сгъваем екран на Samsung, позициониран като първия водоустойчив модел със сгъваем дисплей в света. Със своя неподражаем дизайн той съчетава функционалност, компактност и стил. В разгънато положение диагоналът на екрана е 6.7-инчов. Устройството е с Infinity-O Dynamic AMOLED 2X дисплей с резолюция 2640 x 1080 и 120 Hz честота на опресняване. Телефонът има и един по-малък външен дисплей с 1,9-инчов диагонал, за да улесни потребителите при проверка на известия в сгънато състояние. Основната му камера е двойна, с 12 MP сензори, а селфи камерата е 10 MP, което осигурява висококачествени снимки за всички любители и професионалисти. Процесорът на устройството е осемдрян и гарантира висока производителност дори при по-големи натоварвания. Samsung Galaxy Z Flip3 5G 128 GB се предлага на цена от 45,98 лв. на месец на изплащане за 36 месеца, в комбинация с 2- годишен договор с мобилен план Unlimited 150. Samsung Galaxy S21 FE 5G от своя страна е компактен (155.7 x 74.5 x 7.9 мм.) и модерен смартфон с поддръжка на мобилни комуникации от пето поколение.. Има 6,4-инчов Dynamic AMOLED 2X дисплей с резолюция 1080 х 2400 и 85,5% съотношение на екрана към корпуса и 120 Hz честота на опресняване за супер плавна картина. Сред предимствата му са най-новият и мощен 8-ядрен процесор, създаден по 5 нанометрова технология   за оптимална производителност и батерия с капацитет 4500 mAh, която гарантира заряд през целия ден Устройството разполага с три основни камери за истински професионални кадри:  12 MP широкоъгълен сензор, един 8 MP телефото и още един 12 MP ултраширокоъгълен. Селфи камерата е 32 MP и работи отлично и в условия на ниска осветеност за ярки и контрастни портрети по всяко време на денонощието. Моделът работи с операционна система Android 12 и поддържа най-популярните услуги за позициониране – американската GPS, руската GLONASS, китайската BDS и европейската GALILEO. Сред екстрите му са още FM радио, сензор за пръстови отпечатъци, акселерометър, жироскоп, компас, както и поддръжка на Bixby. .Моделът се предлага в четири свежи цвята: графитено сиво, маслено зелено, лавандула и бяло. Samsung Galaxy S21 FE 5G може да бъде закупен за 33,98 лв. на месец на изплащане за 36 месеца, в комбинация с 2- годишен договор с мобилен план Unlimited 150. Двата нови модела на Samsung с поддръжка на 5G са достъпни на посочените цени в цялата търговска мрежа на Vivacom до края на месец януари. Повече информация има тук.        

comment 0
visibility 899
United Group Wind

United Group завършва придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas

United Group ще обедини Wind и Nova, за да създаде конвергиран оператор, който е вторият по големина доставчик на гръцкия пазар както във фиксираните услуги, така и за платена телевизия United Group ще инвестира най-малко още 1,3 милиарда евро в Гърция през следващите пет години Главният изпълнителният директор на Wind Hellas Насос Заркалис (Nassos Zarkalis) ще отстъпи своевременно и позицията му ще бъде наследена от главният финансов директор Харис Кириакопоулос (Haris Kyriakopoulos) 12 януари 2022 г. –  Тази сряда United Group, водещият доставчик на телекомуникационни и медийни услуги в Югоизточна Европа, обяви, че е завършила придобиването на гръцкия телекомуникационен оператор Wind Hellas. United Group ще обедини Wind с Nova, за да създаде конвергиран оператор със силно присъствие в гръцките домакинства, който ще бъде играч номер две на пазара както на фиксирани услуги, така и в услугите за платена телевизия. Подчертавайки значението на Гърция за United Group, базираната в Нидерландия компания ще инвестира поне още 1,3 милиарда евро в страната през следващите пет години, като се съсредоточи върху приоритети като разширяване на оптичната си мрежа, разгръщане на 5G и платена телевизия. Към днешна дата United Group – чиято оптична мрежа от следващо поколение е най-голямата в региона – е инвестирала 1,4 милиарда евро на гръцкия пазар. Това е сред най-големите инвестиции, направени в Гърция през последните години. Значителна сделка "Придобиването на Wind Hellas е важно събитие за United Group и гръцкия телекомуникационен пазар. Правим нова стъпка в ангажимента си да доставим на гръцките потребители пълен асортимент от най-добрите продукти и услуги, които нашата индустрия може да предложи", каза главният изпълнителен директор на United Group Виктория Боклаг. "Дигитализацията и изграждането на покритие с оптична мрежа в Гърция са в процес на създаване. Чрез инвестициите, които правим и чрез прилагане на нашия значителен експертен опит от осем пазара, ще изиграем ключова роля и на двата фронта, доставяйки невероятни продукти и най-доброто клиентско преживяване на гръцките потребители и бизнес клиенти", добави Боклаг. Промяна в управлението на Wind Hellas United Group заяви, че изпълнителният директор на Wind Hellas Насос Заркалис незабавно ще отстъпи от позицията си. Изпълнителният съвет на United Group благодари на Заркалис за лидерството му в продължение на повече от десетилетие и за това, че ръководи трансформацията на Wind Hellas в динамичен бизнес, който осигурява най-доброто потребителско изживяване. Заркалис ще остане в качеството си на съветник на Управителния съвет в продължение на три месеца, за да съдейства през преходния период. Финансовият директор Харис Кириакопоулос е избран да наследи Заркалис като главен изпълнителен директор. Той ще бъде отговорен да гарантира, че Wind Hellas продължава да изпълнява своето търговско и оперативно представяне, като същевременно ще помага за  планирането на предстоящото сливане с Nova. United Group добави, че разработването на детайлен план за интеграция е приоритет пред мениджмънта на Групата, както и пред локалния управленски екип. United Group навлезе на гръцкия пазар през 2020 г. с придобиването на Nova, компанията, която въведе платена телевизия и интернет в Гърция. Оттогава тя предприе редица значителни стъпки, за да засили присъствието си на местния пазар, като сред тях е ребрандиране на бизнеса и въвеждане на EON TV, най-популярната телевизионна платформа в региона. Последната стъпка на компанията, придобиването на Wind Hellas, добавя още 3,4 милиона единици, генериращи парични потоци (RGUs*) към United Group, с които общата сума на Групата е 15,2 милиона RGUs, включително 4,7 милиона в Гърция. *Единица, генерираща парични потоци (RGU) е индивидуален абонат на услуга, който генерира периодични приходи за компания    

comment 0
visibility 771
Най-универсалните премиум дрехи

Как да изберете най-универсалните премиум дрехи, подходящи за вашия аутфит?

В днешно време универсалността е най-важното качество на облеклото и аксесоарите ни. Причината за това е, че тенденциите вече не следват строги правила за стил и комбинации, а се оповават на креативност и смелост. Изборът на блуза, рокля, сако или друг елемент от аутфита ви се основава предимно на възможни комбинации с други елементи от вашия моден арсенал и на всякакви потенциални съчетания, които биха ви хрумнали в даден момент. Как да пазарувате правилно? Когато избирате дрехите и аксесоарите, които ще закупите, е много важно да вземете предвид стила, кройката и хроматичното съвпадение с максимално най-много от дрехите, присъстващи в гардероба ви. Първо и основно правило, което модата през последните години категорично наложи - вече не е модерно да се купуват предимно черни дрехи и обувки, само защото черното върви с всичко. Сега можете творчески да комбинирате различни нюанси и кройки, без да се страхувате, че ще бъдете осъдени от “модната полиция”. Второ, но не по важност - не подценявайте качеството на продуктите. Заложете на устойчивост и съобразете износването, което дрехата ще претърпи с течение на времето. Защото само така може да си гарантирате, че притежаваните от вас универсални модни находки ще ви служат за дълго време напред. Кои са дрехите, на които да обърнете внимание? Премиум продуктите на Calvin Klein са идеалният пример за дрехи от тази категория. Те имат дизайни, който отговарят на много вкусове, лесно се вписват в най-различни стилове и с тях безпроблемно може да създадете разнообразни тоалети за почти всеки повод. В същото време повечето от предложенията на марката са прецизно проектирани и изработени от наистина качествени материали, с внимание към всеки детайл. А аксесоарите? Що се отнася до аксесоарите, класическият стил е винаги правилен избор. Но ако вие сте от хората, които следят актуалните тенденции, търсят нещо ново, но едновременно с това достатъчно гъвкаво и лесно потребимо в множество ситуации, ние имаме нещо за вас. В момента най-правилно изглежда да заложите на авангардните модели. Какво имаме предвид? Нека вземем обувките например. Те претърпяват постоянни промени - стилови хамелеони и иновативни аксесоари, обувките се радват на все по-цветни комбинации и изработка от нестандартни текстури. Обувките с акцент върху подметката непрекъснато се преоткриват и последните няколко сезона са нагледно доказателство за това. Сега лесно може да откриете навсякъде обувки с т.нар клиновидни подметки, както и обувки с по-груби, но плоски подметки, вдъхновени изцяло от класическата визия на сандалите. Те присъстват и в редица колекции на Karl Lagerfeld, където ще видите много модели, които могат да бъдат креативно интегрирани в тоалет от различни стилове, но и да останат верни на стандартите за високо качество. Към кои цветове да се придържате? Избирайте цветовете, на които залагате, като винаги преди това вземете предвид сезона, защото това е сигурна формула за успех. Както вече казахме, черното не е толкова модерно, колкото преди, дори и все още да се смята от мнозина за най-универсалния цвят. Но дори тук някои биха поспорили, защото от известно време черният цвят е детрониран от почетнoто си челно място от тъмносиния цвят. През пролетта спокойно може да заложите на пастелните тонове - синьо, люляк, шамфъстък, бледорозово - които лесно се съчетават добре един с друг, но и с бяло - друг основен и важен цвят, който присъства във всеки гардероб под една или друга форма. През лятото изберете ярки нюанси като червено, зелено, синьо и розово. Това са цветове, които на пръв поглед изглежда трудно да съчетаете, но те чудесно се комбинират с неутрални нюанси като бежово или сиво. Ако ярките тоалети не подхождат на избрания от вас стил, тогава не се притеснявайте - защото тъмносиньото и бялото също са супер подходящи за топлите месеци. През есента можете да носите всичко в цветовата гама от нефритено зелено, през кафяво и бордо, до тъмнобежово. Това са все цветове, които ако ви се струват прекалено тъмни, комбинирате с по-светли дрехи и “Воала!” - получава се супер актуална комбинация. През зимата няма да сбъркате, ако подберте дрехи и аксесоари в по-тъмни цветове (напр. черно), но ако мрачните нюанси не са вашето нещо, то аутфитите в ярки цветове са нещото, от което всички имаме нужда, за да ни се вдъхне малко енергия, дори и при минусови температури. Затова - действайте смело! И не на последно място, най-универсалните дрехи за вас са тези, които подхождат най-добре на вашия вкус, стил и личност - това е и първият и най-важен критерий, по който трябва да селектирате потенциалните си покупки.