Контрера: „Спасителите" на София ще превърнат улиците на столицата в бойно поле

Контрера: „Спасителите" на София ще превърнат улиците на столицата в  бойно

Снимка: ВМРО - София

Общинският съветник е против да се увеличава скоростта на градския транспорт при реална война по пътищата

Общинският съветник от ВМРО Карло Контрера е против увеличението на скоростта на автобусите от градския транспорт в София. Такова предложение е записано в проект на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов от „Спаси София", съобщават от пресцентъра на ВМРО.

„Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на спасителите предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км./ч., а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?", пита Контрера, който е и зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС.

Той задава още резонни въпроси, като например как ще се изпълняват подобни разписания и помислено ли е за безопасността на правостоящите хора в градския транспорт. 

„Всички сме запознати, че когато става дума за обществен транспорт винаги трябва да имаме предвид, че в пътническите салони се возят правостоящи, деца, възрастни хора, хора с увреждания. При висока скорост и рязко намаляване на скоростта рискуваме инциденти с пострадали, че дори и смъртни случаи“, посочва общинският съветник.

От ВМРО припомнят, че само за седмица в столицата станаха няколко катастрофи с трамвай, тролей и автобус, при които има пострадали и жертва.

Контрера е категоричен, че подобни решения, касаещи пътната безопасност, живота и здравето на софиянци, трябва да бъдат разгледани в Комисията по транспорт на СОС.

Ето и пълния текст на позицията:

Спасителите на София ще превърнат улици и булеварди на столицата в бойно поле.

Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на спасителите предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км./ч., а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?

Как ще се изпълняват подобни разписания? Когато става дума за обществен транспорт винаги трябва да имаме предвид, че в пътническите салони се возят правостоящи, деца, възрастни хора, хора с увреждания. При висока скорост и рязко намаляване на скоростта рискуваме инциденти с пострадали, че дори и смъртни случаи. В тежкия и усложнен трафик за мен е грешка урбулешката да се увеличава без анализ и проби на терен скоростта на автобусното и трамвайно движение в цели участъци. Част от трасетата по технически причини не позволяват увеличение на експлоатационната скорост, т.е. има дупки, неравности, изкривявания и пропадания на пътното платно, неукрепени шахти, пешеходни пътеки, изкуствени неравности и прочие.

Намаляването на интервала на движение чрез увеличаване на експлоатационната скорост е рисково за водачите от наземния градски транспорт. Как ще изпълняват тези разписания? Ще рискуват инциденти и здравето на пътниците, карайки бързо, или ще предпочетат да бъдат глобявани и да не им се признават курсовете поради закъснение? Невъзможна дилема.

Категорично се обявявам против едностранния и дилетантски подход на спасителите на София чрез техния зам.-кмет по транспорта! Абсолютно недопустимо е да се увеличава експлоатационна скорост без анализ и проби на терен, защото някой се събудил сабале и така му хрумнало. А утре, когато един автобус, летящ по улиците с пътници, катастрофира?

На първо място са живота и здравето на водачи и пътници! На първо място! Високата скорост може да увеличи авариите по подвижния състав, който и без това е кът. С други думи да се изпочупят рейсове и трамваи и утре да няма техника, с която да се обслужват линиите. Безумията на „Спаси София" трябва да бъдат спрени. Не може да се правят експерименти с живота и здравето на хората!

Категоричен съм, че щом става дума за ускорения, за подобни промени в разписания, тези въпроси трябва да се решават на транспортна комисия към СОС, а не еднолично от някой, пък бил той и заместник-кмет.

Ако безумните предложения на зам.-кмета Илиян Павлов се приемат, ще носи ли той отговорност - включително наказателна, за инцидентите и пострадалите, които неминуемо ще са резултат от хвърчащите по софийските улици и булеварди автобуси и трамваи?

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (21%, 32 Гласове)
  • Няма да избере (26%, 41 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 18 Гласове)
  • Ще има нови избори (30%, 46 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (12%, 18 Гласове)
Общо гласували: 155 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Две извънредни заседания на СОС ще нищят движението по "Патриарха......

Председателят на Столичния общински съвет Цветомир Петров свика две извънредни заседания в четвъртък, 23 май. Това стана...

Прочети още keyboard_arrow_right