На среща: АПИ се бави, а хората в Панчарево искат услуга като на другите в Столична община

На среща: АПИ се бави, а хората в Панчарево искат услуга като на другите в

Снимка: Фейсбук

Институциите се събраха и обсъдиха инфраструктурата в район Панчарево

Не е е приемливо пътища, които минават през урбанизирана територия да бъдат собственост и оперирани от АПИ. Трябва да се намери трайно решение на въпроса и ангажиментите, съответно и финансирането за тях да са отговорност на съответната община, коментира във фейсбук зам.-кметът по транспорт, финанси и здравеопазване на Столична община Дончо Барбалов във фейсбук.

Той представи Московска 33 заедно със зам.-кмета по строителство инж. Ангел Джоргов и районния кмет Николай Гюров. На срещата във вторник вечерта имаше представители на Областното управление на Агенция за пътна инфраструктура, на "Електрохолд България", "Овъргаз", "Софийска вода" и бяха обсъдени проблемите на инфраструктурата в район Панчарево.

"Темата на срещата беше състоянието на инфраструктурата в Панчарево и по-специално в района на "Самоковско шосе". Конкретният повод беше изграждането на светофарна уредба на кръстовището на "Самоковско шосе" и ул. "Синя светлина", която предизвика доста емоции през последните дни. Основните разисквания, обаче бяха за развитието на инфраструктурата и състоянието на основния път в тази част на района - "Самоковско шосе". Моят извод от срещата е, че институциите са единодушни - трябва да се работи в добра координация по развитието на района", коментира Барбалов.

"Общата слабост, по която е редно да се помисли, е разпределението на отговорностите по поддръжката на пътната инфраструктура. Според мен, не е е приемливо пътища, които минават през урбанизирана територия да бъдат собственост и оперирани от АПИ. Трябва да се намери трайно решение на въпроса и ангажиментите, съответно и финансирането за тях да са отговорност на съответната община", допълни той.


Според Барбалов, се получава така, че въпреки доброто желание на всички, нещата се забавят поради участието на повече страни в процеса. А хората, които живеят в тези райони очакват да получат същото ниво на услуга, което имат и останалите живущи в общината, независимо чия собственост е пътната инфраструктура.

"Подобна промяна би облекчила значително поддръжката на пътя, основните ремонти и маркировки. По-бързо ще става и изграждането на джобове за автобусите от градския транспорт. Такъв ангажимент ние поехме за "Самоковско шосе", въпреки че решението е усложнено, тъй като пътят не е собственост на Столична община. Решението за собствеността на пътищата през урбанизирани територии вероятно изисква законодателна промяна, която много ще подобри възможността на общините да предоставят по-качествена услуга на хората, живеещи на тяхната територия", надява се зам.-кметът на Столична община.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Кой от заместник-кметовете на Красно село да бъде избран от СОС за временно изпълняващ до местните избори?
  • Николай Веселинов (23%, 93 Гласове)
  • Веселин Кирев (14%, 56 Гласове)
  • Албена Белянова (64%, 264 Гласове)
Общо гласували: 413 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Виж също

close

В Слатина протестират срещу строежа на метро по бул. Гео Милев...

Не всички жители на столичния "Гео Милев" са въодушевени от плановете за строеж на метро през квартала, показаха в група...

Прочети още keyboard_arrow_right