Интермодалният хъб В Обеля приближи Банкя на 15 минути до софийското метро

Интермодалният хъб В Обеля приближи Банкя на 15 минути до софийското метро

Снимка: Аделина Ангелова

Изграждането на комбинираната транспортна връзка, с жп гара, автогара и метро, в "Обеля" ще продължи 3 години

Строителството на новия интермодален хъб в квартал Обеля приближи метрото до курорта Банкя. Коминираният транспортен възел ще има метростанция, жп гара и автогара. Първата копка на бе направена от кмета на София Йорданка Фандъкова и директора на Метрополитен ЕАД проф. инж. Стоян Братоев на 10 октомври т. г.

Новата метростанция в Обеля е продължение на първата линия и прави връзка с втората, като там ще е началото и края на двете трасета на подземната железница в София.

Интермодалният хъб приближи софийското метро до Банкя на около 15 минути, за което кметът Рангел Марков от години настоява. Влакът от Банкя ще спира на в този хъб и гражданите веднага могат да се прекачат на метрото. Срокът за изпълнение на обекта е 3 години, но въпреки това вече се обмисля да има комбиниран превозен документ на жп и градски транспорт. Около 15 минути пътуване от Банкя с влака ще осигурява достъп и до метрото. Нови 8600 пътници от западно направление се очаква да ползват метро, а дневно ще се обслужват около 12 000, сочат разчетите на Метрополитен ЕАД.

Това ще намали осезаемо автомобилният трафик в западно и югозападно направлене с 5600 коли, а това ще намали вредните емисии във въздуха с около 1500 т годишно. Всеки пътник преминал през интермодалния хъб в Обеля, който ползва метрото и ще спестява близо 25 минути в сравнение с алтернативен транспорт на подземната железница от транспортния възел до центъра на София.
Интервалите на движение на мотрисите по първа и метролиния 1 и 2 ще се намалят, както и на тези по 4 в пиковите часове.

Новата метростанция и ситуирана на бул. "Панчо Владигеров" между депо "Обеля" и метростанция "Обеля"
Там ще бъде изграден 900-метров тунел за връзката със съществуващия тунел към депото.

Както обясни проф. Братоев първо започва строителството на метростанцията, а над нея започнат от НКЖИ, а жп линията е част от проект за модернизация на жп линията София - Драгоман. Изходите на метростанцията ще излизат на жп перона и това ще осигури удобовен градски транспорт на пътуващите по западните жп направления Драгоман, Божурище и Кюстендил, които ще имат директна връзка с линия 1 и 2 на софийското метро.

Нопроеектираното трасе е резервирано още през 2001 г. и ще е с дължина от 642 метра. То започва от съществуващ глух коловоз в метродепо "Обеляя" чрез покрит наземен участък и продължава с покрита рампа от три типа конструкции. Преминава в тунел, който ще се изгражда по открит способ. Под жп линията също ще има тунел, който ще се изгради по Милански метод. През цялото време на строителството не се планира спиране на движението на влаковете. От Метрополитен ЕАД са планирали етопност в строителството, като укрепването в напречно направление между етапите ще се извършва с пилоти.
Проектът предвижда централен перон с широчина от 9,5 м, дължина 100 м и светла височина от 3,5 м, за да се осигури удобно прекачване на пътниците от и към жп гарата.

Метростанцията ще има 3 изходи като два от тях ще излизат на пероните и жп гарата. За лесен и удобен достъп до тях от страна на кв. "Модерно предградие" ше бъдат изградени асансьори, ескалатори и стълбища. При строителството на аинтермодалния хъб не се предвижда затварянето на бул. "Панчо Владигеров", ул. "Обелско шосе" и втрежносварталните улици в Обеля-1.

От Метрополитен ЕАД са планували етапност и временни ограничения на движението . Разработена е и схема за организация, така че да не се спира движението на влаковете и по метролиния 1 и 2.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Ще избере ли СОС председател?
  • Да, ще избере (17%, 19 Гласове)
  • Няма да избере (27%, 30 Гласове)
  • Да, на ротационен принцип (12%, 13 Гласове)
  • Ще има нови избори (33%, 37 Гласове)
  • Ще почакаме до пролетта (12%, 13 Гласове)
Общо гласували: 112 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Кметът на София пред НСОРБ: Червените линии се поставят от гражда......

Местната власт е най-близо до гражданите. Във време на предизвикателства и промени от нас се очаква да познаваме най-до...

Прочети още keyboard_arrow_right