Протест на няколко граждани, живеещи в кв. Гео Милев" създават излишно и бизсмислено напрежение около изграждането на новото разклонение от линия 3 на софийското метро.
Опасенията им, че подземната железница, от Военна академия, през Слатина към Цариградско шосе, ще застраши сградите по ул. "Гео Милев" са неоснователни и преувеличени, коментираха пред Столица.bg специалисти, участвали в изграждането на метрото.
"Трасето не минава под сгради и тротоари. То е изцяло под пътното платно и е на дълбочина 18 - 20 метра", категоричен е проф. Стоян Братоев, директор на "Метрополитен" ЕАД. Той даде за пример, че в досегашни участъци подземната железница е прокопаване под сгради, на 7 - 8 метра дълбочина, но в новото трасе няма такива.
"Чака се решението на съда, въпреки че тези, които обжалват са изпуснали срока. Няма как да има промени на трасето. Спазени са всички законови изисквания и процедури. Минали са обществените обсъждания, трасето е одобрено и има решение на Министерски съвет, влязло в сила за изменението на ОУП. А проектът се прави на базата на това решение", обясни проф. Братоев пред Столица.bg.
Дълбочината на тунела по "Гео Милев" е на 18 метра и трасето на метрото никъде не минава под сгради, по средата на пътя е и не излиза от пътното платно. "Проф. Братоев е категоричен, че нямат право да се работи по друго трасе.
Строителството на новата отсечка от "Хаджи Димитър" към Левски Г се изпълнява с пълни темпове и е на 27%, и в срок. В отсечката има трудности заради подземните води и тунелите се правят по класическия метод, защото са къси.
За разлика от метрото към Левски Г, участъкът през Слатина е лек като строителство. Избрана е по-скъпата технология, ще се копае с тунело-пробивна машина, която се управлява с компютър и на повърността не се усеща, обясни проф. Братоев.
Решението на съда се очаква на 7 юни т. г, но то не може да отмени решението на МС за трасето. Ако има опасност ще постави да се направи укрепване, коментираха юристи. След тази дата влиза в сила Плана, започват се процедурите по документация и реално към края на юли ще започне реалното сторителство на отсечката от Военна академия към Слатина.
"Ако трасето мине по Шипченски проход, както искат тези хора от "Гео Милев" това ще унищожи трамвайното трасе и "Слатина" и "Гео Милев" ще останат без наземна мотриса, която е от най-удобния обществен транспорт", предупреди проф. Братоев.
Всъщност противниците на метрото по "Гео МИлев" реално са пропуснали да обжалват Регулационния план и протестите им приличат на опит за "политически дивиденти". Привърженици на подземната железница през Слатина пък смятат, че действията на недоволство ще навредят и ще забавят сторителството на метро през Слатина към Цариградско шосе.
Коментари
Последни
„Графикарт“ представя 50 картини на Владимир Чукич
За пръв път на софийската изложбена сцена ще бъде представен един творец, който сънува своите картин... Прочети още...
Отново: Съдят мъж заради подпомагане на незаконни мигранти в София
Софийска районна прокуратура привлече към наказателна отговорност мъж, противозаконно подпомагал чуж... Прочети още...
Лека катастрофа затруднява движението на столичния бул. България
Пътнотранспортно произшествие между джип и лека кола затруднява движението по бул. „България&l... Прочети още...
Деца обират деца: 3 малолетни и 2 непълнолетни са задържани за грабеж в столичния "Обеля"
Полицаи от столичното Девето РУ задържаха трима малолетни и двама непълнолетни за извършен грабеж, с... Прочети още...
Виж също
closeПуснаха петата довеждаща линия с малки електрически автобуси в Ст......
Днес, 2 октомври, беше пусната в движение петата довеждаща линия с малки електрически автобуси в София. Петата лини...
Прочети още keyboard_arrow_right