До края на септември ще приключи ремонтът на тунел "Витиня на "Хемус" (СНИМКИ)

photo_library
  • До края на септември ще е приключи ремонтът на тунел "Витиня на "Хемус"

    Снимка: АПИ

  • До края на септември ще е приключи ремонтът на тунел "Витиня на "Хемус"

    Снимка: АПИ

  • До края на септември ще е приключи ремонтът на тунел "Витиня на "Хемус"

    Снимка: АПИ

  • До края на септември ще е приключи ремонтът на тунел "Витиня на "Хемус"

    Снимка: АПИ

  • До края на септември ще е приключи ремонтът на тунел "Витиня на "Хемус"

    Снимка: АПИ

Работи се по доизграждането на връзките между тръбите на съоръжението, уверяват от АПИ

Доизграждат се трите напречни връзки между тръбите на тунел „Витиня“ на магистрала „Хемус“. В тръбата за София те бяха прокопани през 2020 г. Сега се довършва работата в тръбата за Варна. Ремонтите ще приключат окончателно и съоръжението ще е готово до края на септември т. г, обещават от АПИ.

Предстои до края на септември т. г. напречните галерии между двете тръби в съоръжението да бъдат завършени. Те са необходими, за да отговаря най-дългият автомобилен тунел в България - 1195 м, на всички европейски изисквания за пътна безопасност. В случай на авария в една от тръбите напречните връзки ще се ползват за евакуация на хора и автомобили, както и за преминаването на линейки, пожарни и други специализирани превозни средства. Две от галериите са пешеходни, а една е автомобилна.

Предвидено е в тунелната тръба да се монтират противопожарни врати, електроинсталации, вентилационни боксове и осветление. Пандемията забави доставките от чужбина на част от оборудването. То вече е осигурено и сега с ремонта на виадуктите по автомагистралата и въведените ограничения в движението се довършва и работата по напречните връзки в тунел „Витиня“.

Дейностите в тръбата за Варна стартираха на 18 юни т. г. и за изпълнението им движението в съоръжението се осъществява двупосочно в тръбата за София. Нейният ремонт завърши през март 2021 г. и тя е с нова облицовка, хидроизолация, отводнителна и дренажна система, асфалтова настилка, система за видеонаблюдение, пожароизвестяване, вентилация, светофарна уредба, енергоефективно LED осветление, система за светлинно водене, с които се осигуряват по-висока безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент.

На финален етап е ремонтът в тръбата за София на тунел „Ечемишка“, който започна в края на май 2021 г. В съоръжението също се изграждат две напречни пешеходни връзки между тунелните тръби, които в случай на авария в някоя от тръбите, ще се ползват за евакуация. Дейностите в тунелната тръба включват ремонт на конструкцията, хидроизолация, изграждане на нова дренажна система, асфалтова настилка, пожароизвестяване, вентилация, видеонаблюдение, светофарна уредба, осветление и система за светлинно водене, с които се осигуряват безопасност на пътуването и възможност за бърза реакция при инцидент. Съоръжението ще е със система за отвеждане на запалими и токсични течности от пътното платно. На обекта се работи мобилизирано, за да може ремонтът да завърши през август т. г.

За изпълнение на строително-монтажните дейности както в двата тунела на АМ „Хемус“, така и на 4-те виадукта – при километри 33-ти, 34-ти, 35+144 и 35+760, е въведена временна организация за безопасност на движението. Ограничен е тежкотоварният трафик от 30-ти до 47-ми км на автомагистралата. Камионите над 12 тона преминават по обходен маршрут: от пътен възел „Витинска река“ при 30-ти км на АМ „Хемус“ по пътя София - Ботевград и след това по второкласния път II-17 до пътен възел „Ботевград“.

Лекият трафик преминава двупосочно в тръбата за София на тунел „Витиня“, двупосочно в тръбата за Варна на тунел „Ечемишка“ и двупосочно в свободните от ремонтни дейности платна на магистралата. Движението на превозните средства до 12 тона се осъществява двупосочно в платното за София от 32-ри до 34-ти км с по една лента във всяка посока на движение, а от 34-ти до 36-ти км е двупосочно в платното за Варна с по една лента за всяка посока на движение. Необходимо е шофьорите да карат внимателно, да спазват стриктно пътната сигнализация и ограничението на скоростта – до 50 км/ч.

Габаритът на пътното платно в тунелните съоръжения и на виадуктите не позволява въвеждане на т. нар. реверсивно движение – с обособяване на две ленти за движение в посоката с интензивен трафик и една лента в по-малко натоварената посока.

В дните с интензивен трафик - петък, събота, неделя, и в пиковите часове шофьорите на леки автомобили може да използват като алтернативен маршрут на АМ „Хемус“ в посока Монтана и Видин пътя през прохода „Петрохан“ и през Искърското дефиле. Агенция „Пътна инфраструктура“ се извинява на водачите за причиненото неудобство, но ремонтните работи са наложителни, за да се осигури безопасното преминаване по автомагистралата.

Виадуктите при 33-ти, 34-ти и 35-ти км са построени през 80-те години на миналия век и от тогава не са основно ремонтирани. Техническото състояние на мостовете при 33-ти и 34-ти км в посока Варна изисква спешно възстановяване на експлоатационното им състояние, за да се осигури безопасното преминаване. На съоръженията се извършва ремонт на пътната плоча, на главните стоманобетонови греди, подмяна на лагери и дилатационни фуги. Ще бъдат възстановени тротоарни блокове, ще се положи нова хидроизолация и асфалтобетонова настилка, колекторна система и др. На виадукта при 34-ти км се работи по възстановяване носимоспособността на ригел при един от стълбовете на съоръжението.

На двата виадукта при 35-ти км в платното за София се работи по антикорозионната защита на стоманената конструкция, направа на колекторна система и др. Всички мерки, които се предприемат са необходими, не търпят отлагане и трябва да се направят, за да пътуваме след това удобно и безопасно.

Времето в София

Въздухът в София

Присъединете се
към нашата общност
във Вайбър

viber-button

Анкета

Одобрявате ли именуването на улици и пространство в София в подкрепа на Украйна?
  • - Да, цяла Европа изразява своята солидарност (14%, 193 Гласове)
  • - Не, преименуването на алея пред Руското посолство е провокация (84%, 1154 Гласове)
  • - Не мога да преценя (2%, 31 Гласове)
Общо гласували: 1378 Обратно към гласуване

Фиксинг на БНБ

  • EUR
    1.95583
  • GBP
    2,21747
  • USD
    2,00516
  • CAD
    1,48428
  • CHF
    2,04478
  • JPY
    1,40273
Реклама

Коментари

Реклама

Последни

Реклама

Виж също

close

Организация на движението в столицата за изборите на 2 октомври...

За провеждането на избори за народни представители на 02.10.2022 г. в столицата се въвежда временна организация на движе...

Прочети още keyboard_arrow_right